Tonni skrev:Hmm der var nu allerede Stereo 20'er i omløb lidt før. Mener at kunne huske det allerede var ultimo 1957 de første blev klar. I øvrigt i "champagne" farve med sort tekst, lige som de første TL-12 Plus'ere. Men ja, de kom i egentlig serieproduktion i 1958. Desuden fandtes der en Stereo 20 med anderledes placering af trafoer. Den er muligvis ikke længere eksisterende, da det kun er lykkeds deltagerne af Yahoo gruppen at finde et billede i en annonce...
Ok, jeg havde hørt om en tidlig St20, men ikke om foto'et af en St20 hvor trafo'erne var placeret anderledes.
Tonni skrev:Husk forresten at den 100 Ohm, i B+, er en drop out sikring. Og den derfor ikke skal ind i øjerne at hænge, men loddes løst på.
Ja, det med R21, som ikke bør være 5Watt men "kun" 3watt trådviklet, loddet i de "åbne" øjer... hvis jeg husker rigtigt?
Tonni skrev: Letra har jeg desværre ikke flere af. Men ellers er det blevet rigtig flot dit projekt!
Ærgerligt at de "letraset" ark med overføringsbogstaver ikke kan købes længere. Efter overførsel af bogstaver og med efterfølgende klar-eller mat lak så forstærkerne godt ud
Tonni skrev:Trafoerne er i øvrigt viklet af Hinchley Engineering Co. Ltd., senere Tamura-Hinchley Ltd.
Hinchley viklede alle trafoer til Leak fra TL10, over TL-12 Plus til den sidste rørforstærker der forlod Leak's produktionslinje. En TL-50 Plus fra 1968. Dermed havde TL-50 Plus været i produktion i 11 år.
Oplysningerne om Hinchley Engineering Co. Ltd. kendte jeg ikke til.
Som du sikkert ved, ligger vikle-opskriften på udgangstransformatorerne til Leak Stereo 50 frit tilgængeligt på nettet.
Før Bjarne , som ejede VRT Transformer i Vindinge, solgte firmaet, spurgte jeg, om han kunne vikle et par udgange efter den opskrift, som jeg havde printet fra nettet. Det var ikke noget problem, og han fremstillede to kopier af trafo'erne fra St50. Så vidt jeg husker målte vi dem til 56kHz-3dB og med en fantastisk bundfrekvens på nogle få Hz.
Jeg er ikke utilfreds med, at de sidder i min kopi af St50