Alt så, ind imellem betaler det sig at læse manualen
omhyggeligt: RTFM (eller "read the fucking manual") som jeg ofte siger til konen. På side 7 står der:
Red: Initializing or Safe mode. This indicates that the Vantage is initializing. This also indicates if the Vantage’s temperature has exceeded nominal operating range. If the Vantage over- heats, please allow the Vantage to cool and reset it by unplugging the unit and plugging it back in.
Godt nok er det det eneste sted i manualen (som er 26 sider lang) hvor der står at højttaleren skal slukkes og startes igen, godt nok var LEDen ikke
helt rød, og godt nok vidst faldt det hverken sælger (Emporium HiFi, som ellers var mægtigt søde og professionelle) eller Absolute SOunds som er importør af Martin Logan, ind at påpege at problemet måske kunne løses med en "reset".
På den anden side har Meridian forstærkerne brug for nye sikringer i udgangen (og sikkert også andre steder....)
Lynhurtigt før vintage-politiet kommer og tager mig: ML er SÅ meget bedre end QUADs højttalere (og, før I spørger: WAF er kun
lige høj nok til at jeg får lov til at beholde dem i stuen. Lad os håbe accepten holder).
PS: Jeg sidder godt nok i en vintage-stol, Arne Jacobsens "æg" som jeg arvede efter min far og som just er ankommet tilbage fra ombetrækning i Danmark. Den er, efter min mening, den bedste stol nogensinde til at lytte til HiFi i og det er der en god grund til: I normale stole/sofaer hører man bagvæggens refleksioner, men i Ægget bliver de sendt i alle mulige retninger og det giver en meget bedre rumfornemmelse. jeg synes det er lidt som at lytte med hovedtelefoner, men uden den indelukkede fornemmelse (og varme ører) de giver.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.