Hej,
Jeg er forholdsvis ny og uerfaren i vintage verden. Har haft et par JBL 4410 i ca 10 år og for ca et år siden købte jeg så en accuphase e303 til at drive dem. Jeg betalte 2500,- for den via DBA og den har virket upåklageligt uden nogen form for rens eller rep. Det lyder virkeligt godt sammen og jeg nyder dem sammen hver dag.
Så skete der det at jeg fik et tip om at der var en accuphase magen til på en auktion for et dødsbo. Eftersom jeg er meget glad for min accuphase følte jeg mig fristet til at adoptere endnu en. Jeg har dog ikke haft tid til at tage forbi og tjekke stand og funktionalitet. Jeg har dog været i telefonisk kontakt med en bekendt fra auktionen som fortalte mig at det drejer sig om en samling hifi fra en samler hvor udstyret generelt er i god og velholdt stand men at de ikke yder nogen form for garanti på udstyrets funktionalitet. Så det endte med jeg bød med hjemmefra via nettet uden at være 100% sikker på om det jeg bød på virkede.
Jeg bød efter planen på Accuen og endte med at betale 1000 kr plus sælar og moms ialt 25%. Nu håber jeg så at den er i lige så god stand som den første jeg købte. Men under alle omstændigheder er det vel altid godt at have en til reservedele tænker jeg.
Men mine køb på auktionen sluttede ikke her. Jeg fik desværre kløe i budfingeren og kunne ikke lade være med at byde på andre af de dejlige sager som var under hammeren. Det endte med jeg købte ialt 3 andre stykker udstyr udover Accuen.
Luxman l-58a til 800 kr
Luxman R 1070 til 400
Pioneer SA 9100 til 1300
Nok ikke særligt klogt at købe så meget uden at vide om det virker overhovedet men jeg blev sgu nok ramt af vintage feber. De nævnte modeller er jo nærmest små designmæssige kunststykker og samidig også meget vellydende efter hvad jeg har kunnet læse mig til. Jeg kunne simpelthen ikke lade være men nu bliver det så spændende om jeg har købt katten i sækken eller at det viser sig at være nogen ok handler jeg har foretaget.
Under alle omstændigheder er jeg ved at indstille mig på at få købt et måleinstrument og en ordentlig loddekolbe da jeg nok ikke slipper lige så let som med den første Accuphase. Man kan jo heldigvis finde mange rigtige gode vejledninger rundt omkring på nettet, fandt bla. en vejledning af hvordan men netop kan fixe en SA 9100 fra et medlem fra dette forum, Santashooter, på hifi4all..
Jeg tager ud og henter udstyret imorgen og vender tilbage med en update..