KlausM skrev:Start med at skifte de to, og se hvordan den så virker, jeg har nogle erstatninger liggende, men det er vel ingen hjælp??
MH Klaus
Nej du er lidt langt væk....
KlausM skrev:Start med at skifte de to, og se hvordan den så virker, jeg har nogle erstatninger liggende, men det er vel ingen hjælp??
MH Klaus
spuncut skrev:Elektrisk læk og mekanisk læk er to forskellige ting, selvom at de ofte er forårsaget af hinanden. Den elektriske læk er når en kondensator, grundet ælde, skifter virkemåde over til en modstand og således ikke længere kan oplades. I dette tilfælde oplader man en kondensator for at give relæets forsinkelsestid, men kondensatoren kan periodisk ikke oplades til relæets trækspænding grundet elektrisk læk.
Den mekaniske læk er når der går hul på bøtten og kondensatoren udkaster sine indvolde, mere eller mindre dramatisk. Det kan dog godt se ud som om at det i dette tilfælde er sket relativt dramatisk, idet overtryksventilen i toppen ser ud til at være udløst og at der er sprøjtet elektrolytvædske helt over på den lyserøde ledning.
Denne elektrolytvædske er som navnet siger, ledende og således en rigtig skidt ting at få sprøjtet ned over et print, idet transistorene kan påvirkes til at ændre deres arbejdspunkter, måske end da så kraftigt at de brænder af eller forårsager følgeskader.
Med mindre at lytterne har været skiftet er der forøvrigt ingen grund til at tro at de resterende lytter har det meget bedre end denne, tag derfor hellere at få skiftet samtlige lytter i din forstærker, nu du har bukserne nede, som man siger.
MVH Henning
Hackenberg skrev:Har du brug for at låne mens du laver den gamle?
snod skrev:bjerager skrev:Men jeg har lidt en svaghed for de gamle træfødder til, AR-3a.
Som dem i dette link?
PerHej skrev:Jeg tror det er et 4 polet XLR stik
KlausM skrev:De ser da helt vildt spændende ud :)
Mvh Klaus
bjerager skrev:PerHej skrev:Jeg tror det er et 4 polet XLR stik
Ja men gad vide hvordan det er tilsluttet...
PerHej skrev:Det står her
Hackenberg skrev:Bassen man kan se på billedet er værken original eller en af de anbefalede erstatninger. De rigtige koster knaster og fås hos https://www.hifikit.se/b65oa-iv.html
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster