- Jeg tænker, der må jo være en stor udvikling siden 1982...
Det enkle svar må være - ja, det er der. Spørgsmålet er så om det er blevet bedre. Da bølgen med aktive subwoofere, surround og andre herligheder, klemte de gode gamle højttalere ud på et sidespor, var der mange der gik med på vognen, og skottede det de havde. Men heldigvis kom fornuften tilbage, hvilke den store interesse for ældre hifi beviser. Vil man investere i gode ( nye ) højtalere i dag, er prisen langt højere end en tilsvarende med 30 år på bagen. Og så skal man jo regne med, at elektronikken er billigere at fremstille, som gode kabinetter og enheder. Derfor bugner det på genbrugspladser rundt i landet, med alt det nye skrammel, der hverken kan sælges eller svare sig at renovere. En anden ting er lyden fra disse ældre højtalere - mange herinde kender den fra ungdomsårene og har svært ved at forholde sig til den kliniske og kedelige lyd fra nyere udstyr. ( incl. undertegnede

) - jeg var da selv med på bølgen, hvor den ene lovede bedre lyd en den anden - når alt kommer til sin ret, er det kun dine ører der afgør forskellen. Derfor er (min) mening på spørgsmålet: Det nye fylder måske mindre og indeholder andre muligheder, men rent musikalsk lander jeg altid ved det gamle..