MaxJ skrev: En rem kan give sig lidt i de kraftige passager og det syntes jeg at jeg kan høre. Men det er bare min mening.
Hvordan dælen skulle det have en sammenhæng????
Venter spændt p et nørdet svar

MaxJ skrev: En rem kan give sig lidt i de kraftige passager og det syntes jeg at jeg kan høre. Men det er bare min mening.
hificlassic skrev:MaxJ skrev: En rem kan give sig lidt i de kraftige passager og det syntes jeg at jeg kan høre. Men det er bare min mening.
Hvordan dælen skulle det have en sammenhæng????
Venter spændt p et nørdet svar
hificlassic skrev:Man kunne da hurtigt lave en liste over 10 pladespillere der af forskellige subjektive hifitestere rundt i verden har været kåret som "verdens bedste pladespiller" og blandt disse er der både remtrukne, mellemhjul og direct drive. Der er altså ikke noget der tyder på at teknikken bestemmer at lyden bliver overlegen. Det er nok primært en kombination af mange faktorer som: motor, plint, arm, tallerken, pickup og dygtig markedsføring, der skal til for at blive verdens bedste pladespiller.
Men både Linn Sondek, Micro Seiki RX1500, Technics SL1000, Denon DP100, Garrard 301/401, Thorens 124 har været udråbt som de bedste på trods af meget store forskelle i teknik og udførelse
le-tube skrev:Der er intet i ordet kulturbærer, der fordrer at det skal være for masserne.
@MaxJ - korrekt.
@hificlassic - hifitestere vil altid være subjektive
le-tube skrev:@spuncut
disse pladespillere til var oftest af særdeles ringe kvalitet. Jeg husker ikke mærket på min første pladespiller, en rejse grammofon, men det eneste gode ved den var at jeg nu kunne høre musik på værelset. Der gik ikke lang tid føre den blev opgraderet til en tekniks. Og da jeg begyndte at have mine egne penge, blev Micro Seikien købt. Den skal nok med i graven.
@Max
Vi er stort set enige igen, dog med en lille over vægt til DD, da den er mindre vedligeholds krævende. Det er vist nævnt før.
Og så vil jeg da også gerne undskylde for at vi hijackede din tråd med vores ordskvalder.
/Leif
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster