L-Pads - skrat skrat

Alt om GDS

L-Pads - skrat skrat

Indlægaf MDA » lør 22. okt 2011 17:11

Kan på det kraftigeste anbefale at hvis jeres L-Pads skratter i jeres højttalere så skal der renses ASAP!!!
Det ikke sikkert det går så galt for dig, som det gjorde for mig, better save than sorry.

Ville rense mine "skrat skrat" L-Pads i mine JBL 4311

Den først højttaler gik som Hans i Grethe, der sidder 2 L-Pads i hver højttaler.
Begge L-pads blev skilt af for at blive renset og smurt, og højttaleren blev fint samlet igen.

Højttaler nummer 2 gik knap så godt, knappen på den ene L-Pads ville ikke af.
Kunne ved nærmere inspektion se den var limet på, men af skulle den for jeg skulle jo have renset L-Pads'ene.
Skilte den af mens knappen stadig sad på den, og kunne til min overraskelse se at L-Pad'en var i stykker, nå det var jo fint så skete der ikke noget ved at ødelægge den for at bibeholde knappen, den er trosalt lidt sværre at skaffe i forhold til en ny L-Pads.

Den anden L-Pads kom fint af, den blev skilt af som de andre, og man kunne nemt se der var lidt skidt inde i "huset"
Jeg dreje på den hurtigt frem og tilbage, og det skulle jeg så ikke have gjort, for den gik sgu i stykker _s_

Grunden til at den gik i stykker var simpelhen noget af det skidt som sad i den var nærmest hård som sten, og det gjorde så den rev L-Pads'en i stykker - Se billederne

Heldigvis er det jo ikke så svært at finde nye L-Pads, men det træls når man nu gerne vil beholde sine ting originale!!!

Billederne viser den L-Pads som var i stykker, fik desværre ikke billeder af den som jeg selv ødelagde.
Men det præsic samme måde den gik i stykker på, så jeg kan næsten regne ud at den først L-Pads er gået i stykker pga. af skidt.

Billede

Billede

Denne advarsel er til dem som gerne vil bibeholde de originale L-Pads (selv om de ikke er så gode)
De orginale hedder 10285 - 15w 8 Ohm og JBL er senere kommet med en Service Bulletins hvor der blev anbefalet at skifte til nogle der hedder 58450 - 50w 8 Ohm
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: L-Pads - Warning :)

Indlægaf MDA » lør 22. okt 2011 17:24

juhuu fandt et sæt originale L-Pads i gemmeren :cool1:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: L-Pads - skrat skrat

Indlægaf Sorenki » ons 26. okt 2011 15:07

Tusind tak for denne headsup! Den er hermed taget til efterretning!
Mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Tilbage til Gør-det-selv-vintage