Målene er:
diameter på hele trykrullen: 20,2mm
diameter på aksel: 6,0mm og hermed en indre diameter på lejet på trykrullen også 6,0mm -
KOF skrev:Hejsa.
20.2 mm er i den grad i min dækslibers komfortzone :-)
6 mm er ok. Akslen er 3 mm, men vi får enten nogen til at lave en adaptor, eller vikler tape om en 3 mm aksel. Det er ikke så fusket som det lyder til. Jeg har gjort det før, med godt resultat.
Vi sætter noget fint santpapir på sliberen, og polerer om nødvendigt efter med op til korn 3000 (Som man gør ved polyurethan dæk :-)
Gi lige et pip på PM, hvis du tænker vi skal kigge på det. Så får du lige mit telefonnummer - og så gir jeg en kop kaffe og en trykrulleslibning, når lejlighed byder sig :-)
Fredmarantz skrev:KOF skrev:Hejsa.
20.2 mm er i den grad i min dækslibers komfortzone :-)
6 mm er ok. Akslen er 3 mm, men vi får enten nogen til at lave en adaptor, eller vikler tape om en 3 mm aksel. Det er ikke så fusket som det lyder til. Jeg har gjort det før, med godt resultat.
Vi sætter noget fint santpapir på sliberen, og polerer om nødvendigt efter med op til korn 3000 (Som man gør ved polyurethan dæk :-)
Gi lige et pip på PM, hvis du tænker vi skal kigge på det. Så får du lige mit telefonnummer - og så gir jeg en kop kaffe og en trykrulleslibning, når lejlighed byder sig :-)
Du får lige en pm.
Så må vi se, om det kan lykkes :-)
Vh
Freddy
le-tube skrev:MaxJ skrev:
Husk at måle diametreren inden i starter så Svalander kan lave en i den rigtige størrelse.
Hvorfor egentlig? Det er jo bare en medløber rulle der skaber et tryk mod kapstan akslen.
/Leif
Fredmarantz skrev:Diameteren er nævnt længere oppe (20,2mm). Det synes ikke at være kritisk med diameter, da det er en fjederbelastet medløber. Vh Freddy
KlausM skrev:Har du prøvet at smøre overfladen med silicone?? Det er mægtigt til til at blødgøre gummi.
Mvh Klaus
Tilbage til Andet vintage-udstyr
Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 3 gæster