Hackenberg skrev:Gamle PU'er skal have RC!
Jeg er - som bekendt - stor fan af RC (= Rubber Conditioner fra firmaet LaCross) og enig med Hackenberg.
RC-behandling har hos mig øget sporingsevnen for flere ældre Ortofon-pu'er med ca. 10 µm - dokumenteret vha Ortofons meget brugbare testplade. (Det kan også tit redde tørrede gummi-muffer i motorophæng, højttaler-kanter af gummi mv.)
Men lige præcis vedr. MMC mener jeg at kunne huske, at gummi-ophænget er placeret, så det er svært/umuligt at behandle med RC.
Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har konkrete erfaringer med RC-behandling af MMC'er, men en snittegning tyder på at gummiet, der skal have tilført RC-væsken, befinder sig på bagsiden af "cross'et".
"Cross'et" er det krydsformede/korsformede metalstykke, der har givet pu'erne deres navn (
Moving
Micro
Cross - og som transmitterer nålebevægelsen til bevægelse i spolernes flux-felter).
Det vil være interessant om nogen herinde har foretaget RC-behandling af MMC'er med før/efter-måling af sporingsevnen.
MMC.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.