3C51EE12-97C9-4228-BF21-8234FAD5BECE.jpeg
955ABF1C-FAFF-4537-A062-E1A03E99B2F9.jpeg
Er så småt gået igang med kondensatorerne, og i første omgang de to største, som jeg egentlig troede var elektrolytter, men da monterings-bøjlen kom af den første, kunne jeg se, at det var en højspændingskondensator på 1uF/2000V. Den anden var godt nok en elektrolyt på 50uF/25-30V. De måle begge mange gange højere kapacitet end påstemplet, så de er nok godt fugtet op, og skal udskiftes. Jeg vil forsøge at montere nye kondensatorer inden i de originale hylstre.
Var dernæst på “lageret” for at finde andre kondensatorer.
Jeg har fundet to mulige keramiske kondensatorer i stedet for den gamle højspændingskondensator, se billedet.
Den røde er på 1,5uF/400V og den gule er på 1uF/100V. Har svært ved at forstå, at det skal være nødvendigt med en 2000V kondensator i en batteriradio med 90V anodespænding.
Hvad mener I, skal jeg tage den røde eller den gule, eller fremskaffe en helt anden kondensator med højere spænding?
Elektrolytten regner jeg med at udskifte til en ny elektrolyt på 47uF/50V, se billedet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.