Hen over sommeren har jeg fået arbejdet på låget. Normalt anvender jeg Novus, som fungerer ret godt:

Dog er det ikke det bedste/nemmeste til de helt dybe ridser - her må der mere effektive metoder til. Derfor fandt jeg denne fremragende opskrift skrevet af Freddy på et andet forum (tak for det):
Og ja, det ER et stort arbejde, og det tog mig rigtignok omkring 10 timer alt i alt. Men…det var bestemt det hele værd, når man ser på resultatet. Her følger lidt dokumentation:

Efter vådslibningen kom låget til at se fuldstændig mat ud. Jeg bestræbte mig på at skabe en så ensartet mathed som mulig. Det lykkedes ret godt:

Og så var det tid til Slipol og Slipoline:

Det endelige resultat:

Svært at fange på billede, men det ser jo bare SÅ godt ud i virkeligheden!
Det lille hul i højre side generede mig lidt. Altså der hvor den gamle støttepind sad monteret. Så sådan lidt for sjov - fik jeg en idé. Først savede jeg den yderste del af støttepinden:

Derefter blev den fastgjort i boremaskinen og slebet til. Først med den grove fil. Dernæst med slibepapir op til korn 1500 og afsluttet med slipol/slipoline:

Done:

Her kan man jo så opbevare en 45rmp adapter, så den altid er lige ved hånden:

Det ser fint ud, men jeg ved dog ikke helt, om det er noget jeg vil beholde, da det jo er temmelig overflødigt
Noget helt andet og langt vigtigere: Jeg har langt om længe fundet frem til, at mit problem med brum skyldes at Ortofon-armen ikke er jordet ordentligt. Så det arbejder jeg på pt. Jeg gider ikke en simpel ledning, der blot bliver loddet på, og derfor har jeg købt ind til noget lidt pænere. Mere om det senere, når tingene kommer med posten.
Alt det her har betydet, at jeg har besluttet mig for at lave om på termineringen bagpå. Den her er simpelthen også noget juks:
Derfor har jeg købt det her:

Virkelig solide og lækre! De er fra Neutrik. Desværre har jeg jo allerede lavet udskæringer i plinten til den gamle terminal:

Jeg er derfor nødt til at fiksfakse lidt for at få det til at se ordentligt ud. Det her er nok den bedste løsning tænker jeg:

Jeg slipper nok ikke for at finde dåsen med kemisk træ frem, for sådan som de er placeret nu, kommer der til at mangle materiale at skrue fast i. Det skal nok blive sjovt :S
Til sidst kan I få et par teasere: