Et dumt spørgsmål....., men kunne det tænkes, at manualens opgivelse er for 1 kanal?
Vh
Freddy
Sorenki skrev:Aha - det har jeg ikke, men det betyder jo bare at mine målinger af modstandens ender mod chassis er ubrugelige, jeg måler stadigvæk 0mv over modstandende :/
Jeg tænker at siden jeg får et output og siden jeg måler fuld voltage på transistorene så bliver der afsat effekt i kanalen?
Det er svært at bedømme varme, transistorene bliver en lille smule line, men blæseren flytter også luft som en hidsig formel-1 bil.
Jeg er ikke helt med på hvordan jeg praktisk afgør hvor effekten afsættes?
x-tian skrev:Sorenki skrev:Aha - det har jeg ikke, men det betyder jo bare at mine målinger af modstandens ender mod chassis er ubrugelige, jeg måler stadigvæk 0mv over modstandende :/
Jeg tænker at siden jeg får et output og siden jeg måler fuld voltage på transistorene så bliver der afsat effekt i kanalen?
Det er svært at bedømme varme, transistorene bliver en lille smule line, men blæseren flytter også luft som en hidsig formel-1 bil.
Jeg er ikke helt med på hvordan jeg praktisk afgør hvor effekten afsættes?
Mål spændingen over emitter / kollektor modstanden og så ohm's lov da den strøm transistoren trækker vil være den samme som går igennem modstanden -- eller rasende tæt på
Med venlig hilsen
Christian
Fredmarantz skrev:Nu er det jo en klasse B - PA-forstærker, og man vel kan gå ud fra, at bias er sat et sted, hvor man vil undgå "Switching-noise" . Dette plejer vel at ligge sted - har jeg erfaring for, hvor køleprofiler bliver lidt smålune ( altså ikke som i varme, men blot "smålune" )- ved tomgang i længere tid. Dette "forplumres" i nærværende forstærker af blæseren. Hvis man kunne slå/pille blæseren fra (KUN mens den bare står og hugger i tomgang) - så ville jeg gå ud fra, at en tilpas bias ville være når køleprofilerne blev lidt alm. lune under længerevarende tomgang uden kunstig køling. Vel at mærke samme temp. i begge kanaler. Den blæser sidder der vel mest for at tæmme temperaturen, når forstærkeren, som formentlig har skullet arbejde hårdt som monitorslave for fuld udblæsning i et lukket racksystem bag en scene - dag ud og dag ind..bliver den varmere end lidt smålun, ville jeg skrue lidt ned - og forbliver den kølig/kold, ville jeg give lidt bias.
Ellers kunne, som også X-ray er inde på, netop fejlfinding af, hvor watt'ene bliver af måske kunne klares ved at afkoble begge udgange...og se, hvor varmen nu genereres - der er jo ikke mange lamper, der skal bruge strøm - eller rør for den sags skyld. Blæseren skal bruge lidt.
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:We're slowly moving into the "twiligt zone".........hold your breath!
Den ultimative spøgelsestime ville vel være, hvis du slukkede den og den fortsat brugte 1,8A![]()
![]()
![]()
Undskyld min humor, som måske - måske ikke, er passende her.
Vh
freddy
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster