Sjovt...det er jo netop et ECC83 og 2 ECC82 i samme kolbe...
Tonni skrev:Men de er vist ret eksotiske, for slet ikke at tale om soklen... - UHA!
Tube mania skrev:Jeg er enig i de fortjener et bedre driver del, men lad os nu se hvordan transformatorerne ter sig...derudover ser det ud til man har set sig sur på pentode-delen, men glemmer den er ødelagt af en diskant afskæring.
Læs om den her; http://www.triodeel.com/7199.htm Den kan godt spille musik...det garanterer jeg for, men man skal bruge lidt tid på at trimme katode modstanden i pentode-delen...så man får symmetrisk udstyring...den er lidt kritisk...taler af erfaring![]()
mcs_5 skrev:Og hvis det skal være lidt mere eksotisk, kan du bygge Kjeld's diagram med et 6U10
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
rørglad skrev:Og så vil jeg kaste lidt benzin på bålet med en ultra simpel fasevender. Ved godt at nogen mener at det er blasfemisk at anvende halvledere i en rørforstærker, men vedlagte konstruktion virker fint,og du kan nok klare dig med et rør.
Tube mania skrev:Jo da,,,der er ikke noget i vejen med pentoderne...bare man tager højde for deres høje udgangs-impedans, men jeg foretrækker da osse trioder...de er nemmere at have med at gøre. Hvad er det for compactroner du har på loftet...det lyder da spændende.
mvh
rørglad skrev:Jo da, pentoder kan da også spille musik, men jeg går ud fra at en væsentlig grund til at udskifte pentode/triode røret er tilgængelighed af rørtypen?
Og så vil jeg kaste lidt benzin på bålet med en ultra simpel fasevender. Ved godt at nogen mener at det er blasfemisk at anvende halvledere i en rørforstærker, men vedlagte konstruktion virker fint,og du kan nok klare dig med et rør.
Det er tilmed simpelt at anvende forskellige rørtyper, alt efter hvor stor forstærkning der er påkrævet
hificlassic skrev:De ser fine ud dine mk IV. Jeg havde engang et sæt mk VI http://www.westernlabo.com/8_977.html. De spillede rigtig fint og så fede ud, men vejede et ton og kom desværre ikke med hjem til DK da jeg flyttede.
Jeg har skaffet ECC85 til mine Philips EL6436. Skal jeg sende dem ned til dig?
mvh Verner
Brugere der læser dette forum: ralphandersen og 9 gæster