Tillykke med den. Hvis det var den på den blå avis så er den meget velholdt og ser ud til at være i god stand. Som minimum bør du renovere leje, mellemhjul og nok også motor. Så vidt jeg husker var det originale plastikmellemhjul blevet udskiftet til et i metal. Det er godt - hvis det altså er i god stand. Find gode guides til renovation på Lencoheaven.
Der findes desværre ikke et helt ‘universelt’ låg til l70 på samme måde som fx L75 eller L78. Og jeg tænker ikke du finder et løst i nærmeste fremtid. Du kan overveje at få lavet et nyt. Fx hos Puffin Plastics i England.
https://www.puffinplastics.co.uk/pages/case-calculatorDet koster 5-600 kr med forsendelse. Jeg har lige fået et lavet og det er flot lavet. På hjemmesiden skriver de at de ikke sender til udlandet. Men jeg sendte dem bare en forespørgsel, og det gik de med til. Jeg har monteret mit låg med hængsler og støttepind fra låget på en L75.

Som du ser har den også fået ny plint. Jeg foretrækker egentlig at bevare tingene originalt, men denne L70 blev købt helt uden plint. Så jeg havde ligesom ikke noget valg. Nogle mener det er et must at skifte til en tungere plint. Hvis du vil det, kan du tage den nemme løsning og købe færdigproducerede på ebay. Min er fra Moldova og en af de billigste. Men den er super godt lavet.Når jeg får tid, skal den nok enten poleres op (french polish) eller fineres med valnød.
De oftest anbefalede pickupper til armen er Shure M3D eller M7D samt Denon DL103. På billedet har jeg monteret en M3D med original nål. Det spiller nu lige så godt og meget lig min 124 med 212/SPU!
Sig til, hvis du har brug for råd eller vejledning med renovation. Eller har brug for reservedele. Jeg har en del på lager pt.