Det link skal lige kigges lidt efter i sømmene...
Mangler et sæt eller tre til mine gamle Kenwood/Heathkit Hamradioer...
OT men håber Johan tilgiver!

Billehifi skrev:Sad og surfede lidt rundt på siden og fandt min gamle tråd. Der er sket meget siden da. Jeg har flyttet to gange og skilt mig af med næsten det hele - Og startet forfra.
Jeg har startet to setup op, et i stuen og et i mit nye "lytte-rum".
Stue setup består af en Micro Seiki DQX 500 (med ortofon 2m red), Sony TA-S7 forstærker, Canton Plus C subwoofer og ITT Korona K1-70 kuglehøjttalere. Kæresten er glad for at der setup der også passer ind til resten af indretningen og med en tung kommode, hvor subwooferen kan være i hjælper det meget :) Så fylder den ikke så meget i resten af rummet. Den er blevet dæmpet i både kasse og på kommodens fødder. (Flise gulv).
Drømmen om et lytterum har altid været der, men pladsen har manglet. Det er nu blevet til virkelighed i den nye lejlighed og derfor fik jeg fat i en Micro Seiki DQX 1000, som har været en drøm at få fat i siden jeg var 18. Den har fået følgeskab af en ny-indkøbt Dynavox VR-70E Phono black rørforstærker (ja den er helt ny), så ikke vintage. Men lyden er rigtigt god - især efter snart 100 timers opvarmning, som jeg blev anbefalet. Den varmer nu kun op i en halv time inden brug, således at lyden er hel optimal. Musikken bliver leveret af en nyrenovret Ortofon X5-MC pickup. Og højttalere er et par 80'er Canton GX-260 studiehøjttalere der bruges i lytterummet - og de gør det helt fint.
Mit leak sæt har fået nyt liv hos The Canadian herfra siden, så der er stadig teknik der skifter hænder.
Over and out :)
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster