MaxJ skrev:Jeg har flere forskellige oscilloskoper og har da rimelig styr på brugen. MEN. Jeg har aldrig fundet ud af hvad XY skal bruges til, andet end at lave sjove mønstre.
spuncut skrev:MaxJ skrev:Jeg har flere forskellige oscilloskoper og har da rimelig styr på brugen. MEN. Jeg har aldrig fundet ud af hvad XY skal bruges til, andet end at lave sjove mønstre.
https://www.youtube.com/watch?v=-A_Dxsx ... nnel=w2aew
cdp skrev:Der findes jo mange gode ældre scopes, der på den ene eller anden måde kan være nyttige. Jeg er jo også fuldstændig "jomfru" på området, men nysgerrig. En kammerat forærede mig et Hameq HM 605 forleden - om det virker 100% ved jeg ikke, men det er ikke kalibreret. Har det noget at sige, så længe der øves? Desuden mangler der også prober, så de skal også skaffes.
KenRas skrev:Tillykke med dit nu fungerende Scope, Carsten.
Vi må se hvornår vi kan få et Oscilloscope kursus op og stå, i disse corona tider.
Mvh Kenneth
EDIT: Det ligner et Advance OS1000
cdp skrev:EDIT: Det ligner et Advance OS1000
Det er vist ikke helt ved siden af, teksten er lidt slidt på forside, men lyder --000A ?? - måske kan bagsiden afsløre mere. Ser er til det kan bruges i lande med andre spændinger/frekvens også.
Tak for begge input.
KenRas skrev:Og mon ikke vi kan få et Oscilloscope kursus afviklet på den anden side af sommerferien....?
Til den tid er de fleste af os vel blevet vaccineret
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster