Jeg har lige byttet mig til en British fidelity P-170 effektforstærker. Den er født uden udgangsrelæ. "Dual mono med 2 kæmpe ringkerne trafoer. 80 watt og 10 watt i klasse A.
Problemet er at ca 5 sek. efter den er slukket udsender den en ret høj mærkelig lyd fra ca 1Khz som stiger i ca 2 sek.
Den kan også spille i 20 sek. efter den er slukket, med mindre indgangssignalet Pre-amp slukkes først. Har læst at flere har samme problem og svarene er mange rundt omkring. Lytterne aflades...m.m.
Firmaet/producenten har ingen kontaktinfo så der er der ingen hælp at hente og den danske forhandler eksisterer ikke mere.
Problemet er meget usædvanligt og meget irriterende. Udover det, så buldrer den i højttalerne når den tændes.
Jeg kan ikke forestille mig at en forstærker skal larme så meget og så højt hver gang den slukkes. I mine øjne vil det skræmme enhver mulig køber væk med den tro at de er ved at blive snydt. Nogen siger at sådan skal den være, mens andre mener noget andet. Nogen der har erfaring med disse modeller?