Plade-bytte-biks?

Fundamentet for vores passion

Plade-bytte-biks?

Indlægaf P. M. Hedegaard » lør 3. dec 2011 12:56

Jeg har længe gået og funderet over ideen om en plade-bytte-biks......

Er der et behov og kan det lade sig gøre at "opfinde" et system?

Jeg har eksempelvis ca. 1 1/2 flyttekasse med LP'ere, der ikke umiddelbart falder i min smag. Sandsynligheden for at, ihvertfald noget af musikken, falder i en andens smag er vel til stede!? Der er ingen grund til, at de bare ligger HER og samler støv.

I stedet for, at vi alle løber rundt på må og få i diverse "genbrugs-butikker" kunne denne "biks" også bruges til at finde musik for andre, hvis man støder på det disse steder.

Logistikken burde ikke være et problem. Vi kommer vel alle rundt omkring i landet en gang i mellem. Jeg kunne ihvertfald godt opbevare indtil evt. levering eller videregivelse.

I denne "biks" kunne man fortælle om, hvad man havde og evt. søgte. Een søger ikke så godt som 500.....!!!

Dette er ideen om at hjælpe hinanden, frem for at forsøge at sælge til 5, 10, 20 kr. rundt omkring på DBA, Gul osv.

Hermed er forslaget "skudt ud i æteren"......
P. M. Hedegaard

Re: Plade-bytte-biks?

Indlægaf Edge » lør 3. dec 2011 14:00

Det syntes jeg da er et godt forslag.
jeg har for eksempel de fleste Shubidua album, og det er ikke lige noget der bliver spillet i husholdningen.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf csso » lør 3. dec 2011 15:03

Edge skrev:Det syntes jeg da er et godt forslag.
jeg har for eksempel de fleste Shubidua album, og det er ikke lige noget der bliver spillet i husholdningen.

Enig - kanon idé.

Og hvis vi kan finde nogen der er aftager til Shubidua plader, kan jeg også byde ind med en flok :)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf kbekke » lør 3. dec 2011 15:53

Det var da en udmærket ide. Altså noget med at man opretter et indlæg under KSB med de titler, man ønsker sig og dem, man gerne vil af med, eller hvordan?

Det kan jo hurtigt blive omfattende, hvis man har flere flyttekasser fyldt med Shu-Bi-Dua :D

Men jeg kan ligeså godt sige det, som det er: Jeg går sgu' ikke af med den her:

Billede

:Skor:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf P. M. Hedegaard » lør 3. dec 2011 16:29

Måske kunne der oprettes en liste i alfabetisk rækkefølge med kunstner først ex:

Shubidua, "Leif i parken" og til sidst, hvem der har pladen memberlist.php?mode=viewprofile&u=99, (og hvor man geografisk hører til) Fyn

Denne liste kunne folk så lægge deres plader ind på?

Her skal vi nok have Mads på banen.....
P. M. Hedegaard

Indlægaf his067 » søn 4. dec 2011 22:46

P. M. Hedegaard skrev:Jeg har længe gået og funderet over ideen om en plade-bytte-biks......

Er der et behov og kan det lade sig gøre at "opfinde" et system?

Jeg har eksempelvis ca. 1 1/2 flyttekasse med LP'ere, der ikke umiddelbart falder i min smag. Sandsynligheden for at, ihvertfald noget af musikken, falder i en andens smag er vel til stede!? Der er ingen grund til, at de bare ligger HER og samler støv.

I stedet for, at vi alle løber rundt på må og få i diverse "genbrugs-butikker" kunne denne "biks" også bruges til at finde musik for andre, hvis man støder på det disse steder.

Logistikken burde ikke være et problem. Vi kommer vel alle rundt omkring i landet en gang i mellem. Jeg kunne ihvertfald godt opbevare indtil evt. levering eller videregivelse.

I denne "biks" kunne man fortælle om, hvad man havde og evt. søgte. Een søger ikke så godt som 500.....!!!

Dette er ideen om at hjælpe hinanden, frem for at forsøge at sælge til 5, 10, 20 kr. rundt omkring på DBA, Gul osv.

Hermed er forslaget "skudt ud i æteren"......

Fin ide....og ShuBiDua bringer en i et helt nostalgisk humør når man bor i udlandet....
Men alvorligt ment så leder jeg f.eks efter Frits Reiner indspilninger påå RCA Living stereo (helst i Amerikanske presninger, som lyder bedre end telefunken of decca presninger af samme indspilninger)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf MDA » søn 4. dec 2011 23:08

Vi kan sagtens lave et eller andet plade bytte sektion.

Jeg skal nok lige gå i tænke boksen over hvordan vi kan gøre det.
Forslag til hvordan vi kan gøre det er selvfølig velkommen som altid.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Louis » man 5. dec 2011 01:01

MDA skrev:Vi kan sagtens lave et eller andet plade bytte sektion.

Jeg skal nok lige gå i tænke boksen over hvordan vi kan gøre det.
Forslag til hvordan vi kan gøre det er selvfølig velkommen som altid.

Jeg ved sgu ikke om det kan lade sig gøre. Jeg har ikke forstand på det. Men... Hvis man nu under sin profil, havde mulighed for at skrive (i en speciel afdeling): Søger, fx Klaus Schønnings - Lysglimt m.m, og en "har sektion", med det man ønsker at bytte. På en eller anden med skal det hele jo så bare ind i en afdeling hvor alt er linet op?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Edge » man 5. dec 2011 01:18

Skal det ikke bare være under køb/salg/bytte?

Eks. Edge´s LP Bytte Tråd.

Har: Thelonius monk Way out!

Ønskes: Noget med Grant Green.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf P. M. Hedegaard » man 5. dec 2011 21:06

Edge skrev:Skal det ikke bare være under køb/salg/bytte?

Eks. Edge´s LP Bytte Tråd.

Har: Thelonius monk Way out!

Ønskes: Noget med Grant Green.

Jeg ville foretrække en samlet liste, hvor man kunne se hvad folk har og en anden hvad folk søgte. I alfabetisk rækkefølge efter kunstner og ikke bruger....
P. M. Hedegaard

Indlægaf MDA » man 5. dec 2011 22:42

Et forslag kunne være vi lavede et forum som kun omhandler musik også CD'er

Der vil så være sektioner fra A til Ø
Så kunne man feks. Under "B sektion" skrive at man hellere end gerne vil bytte sin bamse LP væk med en anden.

Louis din ide er fin, men din løsning kan desværre ikke laves på et phpbb forum.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf kbekke » tirs 6. dec 2011 00:35

Nu er det ikke for at være negativ eller fornærme nogen. Jeg synes stadig ideen som sådan er god. Men jeg tænker, at en sticky tråd, hvor man stille og roligt annoncerer, hvis der er noget, man søger eller gerne vil af med - og så tager det via pb derfra måske kunne fungere lige så godt? Det er jo sådan, det foregår med alt muligt andet grej.

Det er selvfølgelig smart, hvis man hurtigt kan få et overblik - især hvis det drejer sig om hele flyttekasser. Jeg ville bare være ked af, hvis det udviklede sig til en slags VintageDBA - med favoritlister og alarm-mails og hvad har vi. Der er allerede rigeligt "frenzy" omkring hele handelsdelen af de gode, gamle ting efter min smag.

Jeg ved godt, at det ikke er det, PM foreslår. Pointen er nok bare, at det, der trækker mig til VH, mere er historierne, de oplevelser folk har med deres grej og musikken end det er muligheden for at gøre et scoop.

Jeg er 100% for muligheden for at bytte, handle og krejle på VH. Det behøver bare ikke fylde hele sendefladen for min skyld.

-En lavpraktisk løsning, hvis man har mange titler, kunne måske være, at man smed en excel-fil i en Dropbox-folder og så linkede dertil fra sit indlæg. Det er jo i princippet det samme, som når vi lægger billeder ind fra Photobucket og man bestemmer jo selv om folderen skal være offentligt tilgængelig eller om man vil give folk adgang efter anmodning.

Ydmygst, kbekke
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf P. M. Hedegaard » ons 7. dec 2011 21:31

kbekke skrev:Nu er det ikke for at være negativ eller fornærme nogen. Jeg synes stadig ideen som sådan er god. Men jeg tænker, at en sticky tråd, hvor man stille og roligt annoncerer, hvis der er noget, man søger eller gerne vil af med - og så tager det via pb derfra måske kunne fungere lige så godt? Det er jo sådan, det foregår med alt muligt andet grej.

Det er selvfølgelig smart, hvis man hurtigt kan få et overblik - især hvis det drejer sig om hele flyttekasser. Jeg ville bare være ked af, hvis det udviklede sig til en slags VintageDBA - med favoritlister og alarm-mails og hvad har vi. Der er allerede rigeligt "frenzy" omkring hele handelsdelen af de gode, gamle ting efter min smag.

Jeg ved godt, at det ikke er det, PM foreslår. Pointen er nok bare, at det, der trækker mig til VH, mere er historierne, de oplevelser folk har med deres grej og musikken end det er muligheden for at gøre et scoop.

Jeg er 100% for muligheden for at bytte, handle og krejle på VH. Det behøver bare ikke fylde hele sendefladen for min skyld.

-En lavpraktisk løsning, hvis man har mange titler, kunne måske være, at man smed en excel-fil i en Dropbox-folder og så linkede dertil fra sit indlæg. Det er jo i princippet det samme, som når vi lægger billeder ind fra Photobucket og man bestemmer jo selv om folderen skal være offentligt tilgængelig eller om man vil give folk adgang efter anmodning.

Ydmygst, kbekke

Mit forslag går netop på, at det er een liste, hvor alt er samlet frem for, at vi alle 500 skal lave en køb-salg-bytte annonce med ex. 2 LP'ere hver. Det ville være mest overskueligt for alle parter. Iøvrigt synes jeg ikke, at vi kan sammenligne dette med handlen med "hardware", da mængden sandsynligvis kunne tænkes at være større på "software-siden".
P. M. Hedegaard

Indlægaf MDA » ons 7. dec 2011 22:50

Ville et "søster forum" til kun plader være en løsning?
Eller skal det være noget dokument ligende løsning?
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 8. dec 2011 00:30

MDA skrev:Ville et "søster forum" til kun plader være en løsning?
Eller skal det være noget dokument ligende løsning?

Ingen anelse... :D Jeg havde bare forestillet mig noget i stil med en enkelt "tråd" eller "emne" (liste) under "Musikken" som folk kunne lægge plader ind på (henholdsvis en liste til hvad man havde i overskud og en til hvad man søgte) og slette igen når det ikke var aktuelt længere. En "levende" liste, hvor plader var listet i alfabetisk rækkefølge så man let kunne overskue hvad der var. Altså een samlet "liste" til hvad folk har og en anden til hvad folk søger. Giver ovenstående mening?
P. M. Hedegaard

Næste

Tilbage til Musikken