Når jeg ser det sæt - en SA9100 + TX9100, bliver jeg helt rørstrømsk
Jeg skal spare jer for at trække det i langdrag, men jeg har netop også en særlig "sød tand" for dette sæt - altså Pioneer fra dén periode og i den modelrække er ganske særlige, synes jeg - og de udstråler vel noget af dét, som jeg synes er "rigtig" hifi fra ca. 1973-74, hvor de fleste store producenter havde det rigtig fede gear på markedet.
Mit første "rigtige" hifi-udstyr var en Pioneer SA-8100, som jeg var morderlig glad for , og som jeg af vanvare solgte engang i fortiden. Jeg har altid håbet at kunne finde netop mit solgte eksemplar igen - og har da også efterlyst det med serienummer ét eller andet sted her på forum. Jeg havde også engang i ca. 1983 en TX9100, som jeg kan huske jeg købte for 900,- brugt i en forretning i Skive, men den blev også solgt senere (dumt). Siden hen har jeg heldigvis fundet en TX9100 igen og den er lige så flot som den på billedet i tråden her.
Nu har jeg samlet 1 SA9100 samt TX9100 + 2 stk SA-8100 sammen og de bliver en sjælden gang luftet på stereobænken i min stue. Det spiller jo fantastisk og ser ud som en million.
Og dét med udseende tror jeg at de færreste ikke lader sig påvirke af - se bare hvilke designkræfter alle producenter ligger i tingene for at vores øjne skal købe det.
Men altså - Pioneers linje fra den tid ER flotte - og ligeså Marantz' linje for samme periode er da også uimodståelig - tænk bare på et sæt 250/3300 samt tilhørende 120-tuner med scop. Kenwood havde også nogle labre ting - de første Accuphase (T100-C200-P300) - Luxman - altså 1973-74 var gode år for hifi.
Jeg kravlede lige ud i "lageret" for at gense nogle af mine Pioneers, som, opildnet af denne tråd, nok snart skal ind og spille lidt igen
Tak for, at du lige fik tændt lidt op i Pioneer-kaminen.
Vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.