Grammofon-brum.

Analog når det bedst

Grammofon-brum.

Indlægaf Poul » søn 3. okt 2021 09:55

Har haft et lille problem med brum fra min BG8002 til BL5000.
Jeg brugte en standard 5-polet DIN-ledning, og det var den, som gav anledning til brummet.
Da jeg fik lavet mig en ny med separat “Signal skærm/stel” og separat “Chassis skærm/stel” var brummet væk :cool1:

Nyt for mig, men sikkert kendt stof for de mere erfarne B&O-folk :ide:
Mvh.
Poul
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Poul

Lokalitet: Strandby

Re: Grammofon-brum.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 3. okt 2021 16:42

Ikke lige det du spørger til ;) men du bør nok placere forstærkeren oven på tuneren, så den kan komme af med varmen via køle-rillerne i kabinettet.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf his067 » søn 3. okt 2021 17:02

B&O tænkte på det da de designede sættet: Tuneren er designet så forstærkeren kan slippe af med varmen når tuneren står ovenpå.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Poul » søn 3. okt 2021 18:27

Jeg valgte at placere tuneren øverst, da den ikke er nær så tung som forstærkeren.
Og som his067 skriver, så har fabrikken lavet et “indhak” i tunerens bundplade, så køleåbningerne på forstærkeren er frie, selv om tuneren står ovenpå den.
Men tak for det velmente forslag alligevel Claus :p
Mvh.
Poul
Poul

Lokalitet: Strandby

Tilbage til Grammofoner