tctla skrev:Hvis der er brug for det, kan jeg trace og uploade diagrammet af et S30 delefilter, Type 6301 HT, som jeg lige tog et kig på.
Umiddelbart ser det ud til, at ovenstående diagram passer.
Der er een mindre afvigelse, nemlig at 4,7uF elektrolytten er på 5uF i denne HT.
Absolut ikke noget at bekymre sig om.
Mvh,
/Torben
Du har fat i det rigtige filter til S30 type 6301 med Philips bas AD7066/W4.....det filter hersker der ikke tvivl om, ..og jeg har sådan et par filtre her!
Det er filteret til S30 type 6317 hvor der brugt en japansk bas med nummer: 8480152 som ikke umiddelbart passede.
Ved at kigge nærmere på PDF/servicemanualen over Beovox S30 type 6317 viste det sig, at bas nr. 8480152 var rigtigt angivet, ....MEN at det foto som Bang & Olufsen havde brugt på PDF/servicemanualen var billedet af Beovox S35 type 6311. Det er tydeligt fordi der i Beovox S35 type 6311 er benyttet en Philips diskant AD0162 med en forplade tykkelse på intet mindre end 7mm! AD0162 er ikke til at tage fejl af, og Philips bassen med det mundrette nummer: AD80651 fs: 39Hz er monteret med gummi kantophæng har en temmelig stor center dome ....den japanske bas er monteret med tyndt lærred kantophæng og meget mindre center dome.
Derfor ser det ud til, at servicemanualen og delefilteret brugt i Beovox S30 type 6317 alligevel er korrekt angivet!
Men tak fordi du kiggede efter i dine Beovox S30 type 6301:-)
De må have haft travlt i B&O's serviceafdeling på tidspunkter, med alle de højttaler enheder som blev udskiftet eller ændret? Eksempelvis stod der 2 sæt Beovox S35 type 6311 hos en sælger...det ene sæt som jeg købte til reservedele var med AD80651 og gummi kanter....i det andet sæt type 6311 var der monteret en bas med skum ophæng...formodentlig AD80652?.... skumophænget var for længst gået i opløsning.
Mvh Kim