bjerager skrev:Tættere på en MC-30 Super, man kan fornemme slibningen. Det er sgu svært at styre det håndholdte mikroskop og tage gode billeder
KlausM skrev:bjerager skrev:Tættere på en MC-30 Super, man kan fornemme slibningen. Det er sgu svært at styre det håndholdte mikroskop og tage gode billeder
Flot billede af diamanten, trods alt, hvordan ser mikroskopet ud?
Mvh Klaus
Jeg fornemmer, at jeg her bevæger mig på kanten af, hvad der har med vintagehifi at gøre - men det er fordi jeg her har fat i en sliddel, som alt andet lige skal skiftes ind i mellem, og som derfor kan gøre det svært for en at holde sig inden for det her forums rammer. Jeg taler naturligvis om ethvert vintageanlægs mindste selvstændige enhed - pickuppen.
Captain Phoenix skrev:I det konkrete tilfælde er kompromiset mellem forvrængning og nåle-slid (hvor jeg så vælger "mere nåle-slid" pga. højere sporingskraft og tilsvarende antiskating).
kbekke skrev:Ledermann har også begået et par videoer, der illustrerer hans synspunkter.
Jeg tænker, at meget står og falder med tesen om at niveauet af “skating” er en funktion af modulationen; altså at jo højere niveauet er, desto “mere anti-skating” er der behov for - hvilket, hvis jeg har forstået argumentet ret, kan føre til at man “overkompenserer” ved f.eks. at benytte Ortofon’s testplade.
Det er jeg desværre ikke begavet nok til at have en mening om. Men diskussionen er bestemt interessant - også selvom den måske ikke lige hører hjemme i denne tråd.
Jeg beklager selvfølgelig, hvis jeg er årsag til, at vi er endt et andet sted end, hvad der oprindeligt var meningen
ferr31 skrev:Da jeg har den helt store forstand på mont./indstilling af pickup, havde jeg i dag besøg af
Highsky som gav en hånd med at monterer og indstille på en Rega Planar 3 med RB300 arm,
da han indstiller antiskating bliver pickupen sat på glastallerkenen uden at den kører og så bliver
den indstillet til den ikke trækker ud mod kanten, om det er rigtigt og kun gør sig gældende for
denne arm ved jeg ikke.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster