bjerager skrev:Off topic - står der én med hat på indendøre i din stue på det første billede?
Det er da fruen i huset.
bjerager skrev:Off topic - står der én med hat på indendøre i din stue på det første billede?
KlausM skrev:his067 skrev:Hackenberg skrev:
Til slut med mærkeligt rødbrun front. Solbleget og måske sort engang.
Nej, Claus, sådan var de lavet: jeg har selv et par med den farve frontstof, som jeg købte af Ole K. i sommeren 1986, da jeg boede i Canada.
Mine fronter var nu sorte, købt i 1982 direkte ved kilden. Og det er de stadig.
I øvrigt, flotte højttalere, jeg har spille på mine stort set uafbrudt i snart 40 år. Prøv for sjov skyld, at sætte en Zobelkreds over diskanten (2 uF og 6,8 Ohm/5 watt), jeg synes at det gav et løft til diskanten (mere fokus og præcision).
Mvh Klaus
Captain Phoenix skrev:bjerager skrev:Off topic - står der én med hat på indendøre i din stue på det første billede?
Det er da fruen i huset.
Hackenberg skrev:Captain Phoenix skrev:bjerager skrev:Off topic - står der én med hat på indendøre i din stue på det første billede?
Det er da fruen i huset.
Hvem så medisterpølsen?
Hackenberg skrev:Som det ses på øverste billede er bassen af ret billig kvalitet. Presset plade som ringer som en klokke. Jeg har afstivet dem med MDF-lister som hæfter til chassiset OG til magneten. Det virker. Man skal bare finde den rigtige klæber.
SP-382PA = 25Hz, Qt = 0,75, 94dB.
pqrannes skrev:Hackenberg skrev:Som det ses på øverste billede er bassen af ret billig kvalitet. Presset plade som ringer som en klokke. Jeg har afstivet dem med MDF-lister som hæfter til chassiset OG til magneten. Det virker. Man skal bare finde den rigtige klæber.
Spændende projekt, du har gang, Claus.
Jeg sværger selv efterhånden kun til åbne konstruktioner, horn og OB. Selvom det ikke altid er her man får den "objektive" bedste lyd, kan jeg godt li' den ukomplicerede nærhed, man mødes af.
PQR
bjerager skrev:pqrannes skrev:Hackenberg skrev:Som det ses på øverste billede er bassen af ret billig kvalitet. Presset plade som ringer som en klokke. Jeg har afstivet dem med MDF-lister som hæfter til chassiset OG til magneten. Det virker. Man skal bare finde den rigtige klæber.
Spændende projekt, du har gang, Claus.
Jeg sværger selv efterhånden kun til åbne konstruktioner, horn og OB. Selvom det ikke altid er her man får den "objektive" bedste lyd, kan jeg godt li' den ukomplicerede nærhed, man mødes af.
PQR
Jae, det svære er så nogen gange det med koblingen til rummet og placeringen
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster