NikonSP skrev:Hej Ralph
Jeg får desværre ikke mulighed for at deltage i dit spændende arrangement
Jeg har fået en afbudstid idag til operation af mit knæ og derefter går der et stykke tid, før jeg må køre bil igen - ØV
I må have en rigtig spændende aften.
Vh/
Harvey
Ærgerligt, men vi holder bare et til...
Jeg er begyndt at lede efter plader i samlingen til sammenligning, jeg har indtil videre fundet følgende plader jeg gerne ville sammenligne med nye presninger
Kind of Blue (mono) i en tidlig (slidt) Fontana presning og i en digitally remastered LP-version fra en gang i slutningen af firserne (en af mine første jazzplader: Den blev anbefalet i "The Absolute Sound" som et mesterværk med god lyd)
Milestones (Mono) i en tidlig (meget slidt) Fontana presning og i en lidt nyere knap så slidt presning.
Blue Train (mono) i en tidlig presning
Somethin' Else – with Miles Davis (mono) med Cannonball Adderley i en tidlig presning
Duke Ellington meets Coleman Hawkins (Stereo) i en tidlig presning
Go med Dexter Gordony (Stereo) i en tidlig presning
Back at the Chicken Shack og Prayer meeting med Jimmy Smith (Stereo) i en tidlig presning
Hustlin' med Stanley Turrentine (Mono) i en tidlig presning
Ziggy Stardust i en lidt kedelig tysk tidligfirserpresning.
Jeg har også lidt Monk, lidt Cannonball Adderley og noget Dave Brubeck i tidlige presninger
Af nye presninger som jeg gerne vil sammenligne med originale har jeg fx
Nick Drakes tre albums
+ mere eller mindre de samme Blue Note, Impulse osv som I andre også har købt. Men hvis der er nogle der har originalerne vil jeg gerne sammenligne.
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.