"Hus" søges med "nyt" el - Lenco Projekt

Analog når det bedst

"Hus" søges med "nyt" el - Lenco Projekt

Indlægaf P. M. Hedegaard » ons 4. jan 2012 14:32

I mit forsøg på at fejlfinde på mit Lencoprojekt søges hermed en bruger i nærheden, der har forholdsvis nye el-installationer og som vil være behjælpelig med at teste min pladespiller. Plinten er temmelig stor og du skal derfor have plads til, at den kan stå ordentligt og forholdsvis tæt på forstærkeren. Jeg spiller på MM pickup.

Efter min flytning til Fyn har jeg fået et brumproblem, der ikke har været der tidligere. Som en af de sidste udveje, vil jeg gerne have slået fast om det kunne være de gamle el-installationer her i huset, som er synderen.

Jeg håber, at en venlig sjæl melder sig.....
P. M. Hedegaard

Re: "Hus" søges med "nyt" el

Indlægaf bluetiger » ons 4. jan 2012 17:40

Bor i Kolding så det er nok for langt væk
ellers var du velkommen til at komme forbi og prøve.
Brugeravatar
bluetiger

Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Indlægaf The Canadian » ons 4. jan 2012 17:49

Hey PM

Du må da gerne kikke forbi O'ens ...
Bor godt nok i en gamel lejlighed, men har nye kabler i alle installationer og en tavle der er tjekket op jan 2010 ...

TC
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab pre #4 + Rega Exon 3 / Hørning Alkibiades Sig. Gold

2# - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf P. M. Hedegaard » ons 4. jan 2012 17:54

The Canadian skrev:Du må da gerne kikke forbi O'ens ...

Tak for tilbuddet. Det vil jeg meget gerne tage imod. Sendt dig en pm.
P. M. Hedegaard

Indlægaf his067 » ons 4. jan 2012 23:57

P. M. Hedegaard skrev:
The Canadian skrev:Du må da gerne kikke forbi O'ens ...

Tak for tilbuddet. Det vil jeg meget gerne tage imod. Sendt dig en pm.

Hej Poul,
Jeg havde de samme problem da jeg boede i Cambridge: der var det en brumsløjfe imellem anlægget og vores kabel-tv som jeg satte ud over vores anlæg. Er det en mulighed hos dig?

vh Frederik
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 5. jan 2012 18:36

bluetiger skrev:Bor i Kolding så det er nok for langt væk
ellers var du velkommen til at komme forbi og prøve.

Tak for tilbuddet, ellers :thumbsup:
P. M. Hedegaard

Indlægaf rørglad » tors 5. jan 2012 18:40

Inden du forsøger dig på en anden lokation bør du tilslutte Lenko-projektet som den eneste signalkilde for at udelukke en evt. brumsløjfe.
Er der brum: er det enten et kraftigt lokalt støjfelt eller en beskadiget kabel-forbindelse.
Er der ikke men fremkommer det ved yderligere tilslutninger: er det nok en brumsløjfe.

Mulige løsninger (foruden rep af forbindelse) er en skilletrafo eller støjfilter.
rørglad

Lokalitet: 8800 Viborg

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 5. jan 2012 18:57

rørglad skrev:Inden du forsøger dig på en anden lokation bør du tilslutte Lenko-projektet som den eneste signalkilde for at udelukke en evt. brumsløjfe.
Er der brum: er det enten et kraftigt lokalt støjfelt eller en beskadiget kabel-forbindelse.
Er der ikke men fremkommer det ved yderligere tilslutninger: er det nok en brumsløjfe.

Mulige løsninger (foruden rep af forbindelse) er en skilletrafo eller støjfilter.

Jeg har kun haft pladespiller tilsluttet.

Derudover har jeg prøvet at skifte motor, anden tonearm med anden pickup (begge MM-pickupper, skiftet forforstærker, haft en tredje Lenco kørende og holdt Rega-tonearmen over. Haft en ledning monteret fra Lenco-motor til forforstærker (stel) samt fra Lenco-toppladen til forforstærker. Desuden har jeg prøvet at forbinde pladespilleren til en separat stikkontakt via forlængerledning. Alt sammen med brum.

Ved tilslutning af en gl. Pioneer med MM-pickup, ingen brum....

Dette opsummerer vist, hvad jeg har prøvet indtil nu.
P. M. Hedegaard

Indlægaf jcr1972 » tors 5. jan 2012 21:38

Jeg har selv ret voldsomme støjproblemer her i huset. Det er faktisk det man kan se på skopet i mit "profilbillede".

Det stammer helt sikkert fra noget andet udenfor huset. Jeg har haft Sydenergi ude for at se på problemet, men de kan egentlig ikke rigtig finde ud af noget hvilket da heller ikke kommer bag på mig.

Utroligt at man får lov til at betale for den slags :Bande:

Så det kan meget vel være at dit problem ikke stammer fra dit eget anlæg.

Hilsen Jan
jcr1972

Indlægaf MDA » tors 5. jan 2012 21:42

Hvis der ikke er brum på din pioneer så må det vel være din Lenco som driller, kan være den er ekstra følsom over for støj.
Jeg har et Brink netstøj filter som du må lege lidt med hvis du lyster.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tonni » tors 5. jan 2012 21:55

Der er måske også en anden mulighed...
I computerbranchen har vi et apparat der hedder en UPS (Uninterruptable Power Supply)
Nogle af dem giver firkanter ud, og dem kan vi ikke bruge. Men der findes også nogle der giver sinus ud, med ret god renhed...
De virker ved at man ensretter de 230 V. Fylder dem på batterier. Og sender dem gennem en sinusgenerator der forstærkes op til de gode gamle 230 V... Simplificeret selvfølgeligt. Men det giver ideen.
De laves også til HiFi, hvor de så koster en formue, og kaldes Reconditioner's, men det er en anden historie...!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 5. jan 2012 23:32

MDA skrev:Jeg har et Brink netstøj filter som du må lege lidt med hvis du lyster.

Hvis det bliver nødvendigt, kan det være jeg hænger dig op på den udtalelse, Mads.... :D Tak.
P. M. Hedegaard

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 5. jan 2012 23:35

Tak for inputtet, Tonni, men det overstiger til rigt mål mine evner.... :Pilfinger:
P. M. Hedegaard

Indlægaf r-l-b » fre 6. jan 2012 00:14

Tonni skrev:Der er måske også en anden mulighed...
I computerbranchen har vi et apparat der hedder en UPS (Uninterruptable Power Supply)
Nogle af dem giver firkanter ud, og dem kan vi ikke bruge. Men der findes også nogle der giver sinus ud, med ret god renhed...
De virker ved at man ensretter de 230 V. Fylder dem på batterier. Og sender dem gennem en sinusgenerator der forstærkes op til de gode gamle 230 V... Simplificeret selvfølgeligt. Men det giver ideen.
De laves også til HiFi, hvor de så koster en formue, og kaldes Reconditioner's, men det er en anden historie...!

Jeg har sådan nogle - bruger dem ikke hifi men til computere - det vejer et ondt år og batterierne er dyre at skifte og så har de en blæder der larmer - så skal de bruges til hifi skal de stå i et andet rum.

Jeg har haft skade på edb siden jeg begyndte at bruge dem ...

Da batterierne tjener som nødstrømsforsyning og er den dyreste del at skifte - og da du ikke har brug for nødstrøm - mne blot ren strøm kunne det være du kunne finde en meget billigt brugt med flade batterier ?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf P. M. Hedegaard » fre 6. jan 2012 00:29

r-l-b skrev:
Tonni skrev:Der er måske også en anden mulighed...

Jeg har sådan nogle - bruger dem ikke hifi men til computere - det vejer et ondt år og batterierne er dyre at skifte og så har de en blæder der larmer - så skal de bruges til hifi skal de stå i et andet rum.

Jeg har haft skade på edb siden jeg begyndte at bruge dem ...

Da batterierne tjener som nødstrømsforsyning og er den dyreste del at skifte - og da du ikke har brug for nødstrøm - mne blot ren strøm kunne det være du kunne finde en meget billigt brugt med flade batterier ?

Det lyder sq som sort snak for mig, Ruben..... :D

Nu håber jeg "bare", at testen i morgen vil vise, at det ikke er pladespilleren som sådan den er gal med......

Så må jeg tage den derfra. Alternativet kan jo desværre vise sig, at det er en anden pladespillerløsning jeg skal gå efter. I så fald, kan der sq snart komme 3 Lenco-værk ekstra på markedet.......
P. M. Hedegaard

Næste

Tilbage til Grammofoner