Den får hele turen - transistorer og lytter samt enkelte tantaler udskiftes på alle printboards. Det er slet ikke altid jeg går sådan til værks, men de "kloge" på AK mener at man uden tvivl bør skifte en stor del af komponenterne ud med højkvalitets nuværende komponenter af ellers samme type - hvis dette altså giver mening.
Den slags forstærkere er kendte for at have ret følsomme protectionkredse og der er næsten altid problemer med det i både SA-8100 og SA-9100 - medmindre man virkelig går til den med renovering.
nå, men dette har jeg så valgt at gøre med denne SA-9100. Jeg har lige gennemført en længere og yderst vellykket proces med 2 stk SA-8100 og nu mangler kun denne SA-9100.
Problemet med den nu er "kun", at stort set alle flipswitche/Vippekontakterne er upålidelige og skramler og skrumler - mister kanal og så videre i én uendelighed og disse switche må trænge noget så grusomt til at blive renset så det batter.
Jeg er ret sikker på, at det ikke er nok at blæse lidt rensevæske ind i tilfældige huller i switchene og så arbejde det lidt frem og tilbage. Naturen af støjen er ret alvorlig - og det gælder dem alle mere eller mindre og jeg har en voldsom trang til simpelthen at lodde dem ud én for én og åbne dem og rense dem - samle dem og lodde i igen én for én.
for at give et indtryk af hvordan sådan en switch ser ud - når den er loddet ud, så viser jeg lige nogle billeder fra en igangværende Ebay-auktion af en sådan switch - man kan se, hvordan den så´rn ca er samlet.
Ville i turde???
Vh
Freddy