@ PQR: Flot transcription, det er skønt at lave noget der funker! Tillykke med resultatet.
Og tak for hjælpen alle sammen!
Ok, så det er sikkert et kit samlet af nogen, men hvem? Kabinettet er utroligt prof lavet, gad vide om der findes flere eller om det er unika? Det havde nok været billigere at købe en færdig pladespiller end at bestille en snedker til det her...? Og jo den spiller, dog er der en del højfrekvent støj, så det skal der kikkes på. Det er helt sikkert noget ned det nye kabel der bøvler, faktisk havde jeg næsten ventet at der ville ske noget i den stil.
Desværre er huset på armen lidt løst i det og nålen bøjet, en Shure m75mb type2. Samme som Lenco brugte? Vil prøve at sætte en Audio Technica AT 95 E på når støjproblemet er løst, så må vi se hvad den kan.
Armen er iøvrigt ret fascinerende med de to skråtstillede pivot lejer. man skal næsten se det arbejde for at forstå systemet, men ellers syntes jeg at den virker lidt billig i det med det lidt klodsede plasthus og forkromet stålrør. Måske jeg filmer den når den er klar, før den skal tilbage til den glade ejer.
Edit: Der er fortsat støjindstråling. Har monteret en loddebuk under armrest'en, og alle forbindelser måler rigtigt, dog er der lidt over en ohm til armrøret fra stelkablet. Arg!

Har man prøvet det før?