Min ældste søn er flyttet hjemmefra. Han lytter gerne til vinyl - og overtager derfor min Philips GA212. Tænkte det var det der skulle få mig igang med et par andre pladespiller projekter, som lææænge har stået og ventet.
Men nu tog han så min TR1000 med også - og det går bare ikke...
Jeg holdte lidt øje med markedet og fandt en forstærker TA300 på G&G til en 'hund'. Den står helt original ift kondensatorer. Vol. potentiometer har været adskilt engang - men virker fint.
Fik at vide af sælger, at den nok skulle have nye udgangstransistorer i den ene kanal - hvilket den skulle have fået gjort 8' gange før...

. Fejlen viste sig at være en god gang rens af alle de små wire-plugs - dem er der mange af... - og rens af potmetre og kontakter.
Bias justeret - men altså ingen komponenter skiftet. Så ser vi om der over tid, kommer issues...
Den spiller fantastisk med et sæt Fasett og lidt loudness på..
Brugsanvisning, Købsnota, Tandberg Radio/Tage Schouboe kvittering på et sæt udgangstransistorer, dateret 3 dage efter købsnota - fulgte med. Jo - køber dengang var også radiomekaniker(jeg handlede med sønnen).
Den er fra Februar 74'. Pris 1657,-
Formår i øvrigt 2x25W i 8 ohm. Bestykket med MJE2955/3055.
20230503_192132.JPG
20230503_193332.JPG
20230503_193312.JPG
X-ray
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.