Hej Kbekke,
Hvordan holder den op mod Fisher’en? Den er hurtigere, luftigere, mere transperant og med større seperation. Mere audiofil uden at miste det dynamisk musikalske. Den lyder på helt almindeligt dansk rigtigt godt.
Mvh.
Fensten
severinhifi skrev:Hej fensten. Tak for handlen og det glæder mig du er blevet glad for sættet. :) Den passive linje del som det jo korrekt hedder synes jeg personligt bare passer rigtig fint ind.. måske du kan være heldig og finde en udtjent varioslobe og bygge den over i? Så er der da vintage mod for alle pengene! jeg må forbi til et lyt en dag
2-mas skrev:Hej Jan
Fede setups du har. Den x-100 gad jeg også godt prøve.
Så tidligere du skrev om Klipsch LaScala. Er den interesse der stadig?
Fensten skrev:2-mas skrev:Hej Jan
Fede setups du har. Den x-100 gad jeg også godt prøve.
Så tidligere du skrev om Klipsch LaScala. Er den interesse der stadig?
Du skal være velkommen til et Fisher lyt.
Jo da, på sigt er det en af de højtalere, der gerne må prøves af.
Mvh.
Fensten
kbekke skrev:Skønt. Der er måske også bedre "jern" i LEAK'en. Jeg har læst mig til, at der skulle være to udgaver: En tidlig (før-1961) med 49% feedback i UL-koblingen og en senere med 25%. Det kunne være sjovt at finde ud af, hvilken der er tale om. Men jeg ved ikke om der er serie-numre eller andet på LEAK-forstærkere, man kan gå efter.
Nu er forstærkeren jo modificeret, så bare for at være HELT sikker, spørger jeg lige ind til 3w-smeltesikringen?
Du er selvfølgelig opmærksom på det. Men en ristet power-transformer ville ikke være til at bære![]()
Happy listening!
Tonni skrev:Må jeg spørge, hvilket nummer der står under udgangstrafoerne? 3921 eller 8778?
3921, er den tidlige, Sept. 1957 til ca 1961, udgangstrafo. Den har Zaa på 8600 Ohm, Raa på 165 Ohm og 49% UL udtag.
8778 er så fra ca ultimo 1961 til 1968, hvor Stereo 20 udgår af produktion. Den har Zaa på 8950 Ohm, Raa på 135 Ohm og 25% UL udtag.
- Ja. Den var i produktion i 10 år! - Ikke mange apparater, før eller siden, kan løfte den...
Den originale Stereo 20 har en ret voldsom følsomhed. Den skal kun se 0.125 V for 10W ud!
Der er også forklaringen på mange modificerede dem. Og ikke mindst på hvorfor de går så godt sammen med passive linietrin.
Og trods din er modificeret Fensten, er den sikkert rigelig følsom.
Tonni skrev:Må jeg spørge, hvilket nummer der står under udgangstrafoerne? 3921 eller 8778?
3921, er den tidlige, Sept. 1957 til ca 1961, udgangstrafo. Den har Zaa på 8600 Ohm, Raa på 165 Ohm og 49% UL udtag.
8778 er så fra ca ultimo 1961 til 1968, hvor Stereo 20 udgår af produktion. Den har Zaa på 8950 Ohm, Raa på 135 Ohm og 25% UL udtag.
- Ja. Den var i produktion i 10 år! - Ikke mange apparater, før eller siden, kan løfte den...
Den originale Stereo 20 har en ret voldsom følsomhed. Den skal kun se 0.125 V for 10W ud!
Der er også forklaringen på mange modificerede dem. Og ikke mindst på hvorfor de går så godt sammen med passive linietrin.
Og trods din er modificeret Fensten, er den sikkert rigelig følsom.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster