Fejensen skrev:I forhold til det brændemærke ville jeg da beholde det det vidner jo om ejere der formentlig har investeret i et værktøj til at kunne gøre det ofte og ensartet og således en historie og placering i tid og sted.
Slår jeg navnet op møder jeg bl.a. Børnehuset Sundby Algård men der er flere.
Mon ikke også værdien som samleobjekt vil stige med tiden når der netop er en historie tilknyttet ?
Vh. Frank
Altså indholdet i dette citat er
lige efter mit hoved 
. Jeg synes, som Fejensen, også, at hvis der kan knyttes en historie til et apparat, så stiger affektionsværdien afgørende for mig. En del af min interesse for vintage hifi (og andet gammelt musikudstyr fra før Verden gik af lave)er netop en bevarelse og "genoplevelse" af en tid, hvor man følte sig glad - naiv - ung - lykkelig - forelsket og sugede indtrykkene og oplevelserne til sig i stor stil.
Hvis der erhverves udstyr med klistermærker - navnetræk - eller andet, som kan henføres til geografi - personer - hændelser, forretninger i form af - servicemærkater osv osv, så gør jeg normalt meget for at bevare disse.
Der er dog enkelte ting, som jeg normalt "rydder op " efter - og det er fx uoriginale dele - knapper - forkerte skruer fra sjusket service. Dog må jeg også indrømme, at hvis folk (nok mest et amerikanerfænomen) absolut skulle skrive/ridse deres "social security-nummer" på apparatet, så foretrækker jeg godt nok, at det er foregået på apparatets bagside.....og ikke i forpladen....
Brændemærket her ville jeg bibeholde - men det er jo op til ejeren, naturligvis...
Vh
Freddy