Sorenki skrev:Det var præcist Helmers vi lyttede til begge gange :)
Fedt:)…det var min første rørforstærker, brugte den med en Exposure Farlow pre, med Tannoy
Little Gold monitors…sikkert et set-up jeg snildt kunne leve med i dag.
Sorenki skrev:Det var præcist Helmers vi lyttede til begge gange :)
Helikon skrev:Fensten skrev:Helikon skrev:ham her i Silkeborg har jeg fået viklet trafoer ved til min Radford SC 22 det er rigtig pænt arbejde han laver
https://www.proff.dk/firma/lk-data-elek ... LGBHI009N/
Spændende. Var det til at komme i nærheden af?
Jeg har en Fisher med en færdig nettrafo.
Den vil jeg gerne have genviklet, så forstærkeren står så originalt som muligt.
I øvrigt så deler jeg Frederiks begejstring for den lille ST35, den lød enestående på de Time Capsule højtalere.
Det ville da heller ikke gøre noget at have tre EL84 forstærkere![]()
Mvh.
Fensten
Det er 20 år siden, dengang var prisen fair nok for en kundespecificeret trafo, jeg tror jeg gav omkring 300 for den.
Men det er da bare at ringe til ham og hør ad. Det allerværste der kan ske er at han ikke vikler trafoer mere og der efter at man ikke vil give det det koster. Ellers har vi jo Erik her på forum der vikler selv, han kan måske lokkes med eller komme med et par gode råd.
Ehapa skrev:Er ST35 sammenlignet med Leak stereo 30 på træf?.
Jeg havde en ST35, og solgte den til Helmer for lang tid siden, tænker det måske er den i har lyttet til?.
Helikon skrev:ham her i Silkeborg har jeg fået viklet trafoer ved til min Radford SC 22 det er rigtig pænt arbejde han laver
https://www.proff.dk/firma/lk-data-elek ... LGBHI009N/
spuncut skrev:Lysdioder er, i sig selv, kun rated til et par volt, så den må jo allerede have en formodstand, den kunne man så doble i værdi. Men var det min ville jeg nok hellere forsyne lysdioden fra glødespændingen med en ca. 680 Ohm modstand i serie og leve med at den nok kommer til at flimre.
spuncut skrev:Tillykke med den fine ting. :)
MVH Henning
Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster