Allan. A skrev:Faldt lige over denne tråd.. Har selv lige investeret i en Philips 22AH306 på 2x60 watt og udgang for MFB højttalere. Den skal spille på mine Dantax SX-200 fra samme årgang, men jeg tænkte om måske nogen vidste om MFB udgangene kan bruges til en effektforstærker?
Hej Allan
Hvis du læser lidt oppe i tråden, kommer Klaus med svaret - mfb-systemet virker sådan, at basenheden har 4 terminaler, de 2 til alm. svingspole og 2 speciale feedback fra et keramisk/peizo element, som kobler forst./højtaler sammen til en bedre kontrol, og måske mulighed for bedre/dybere bas. Dvs. din mfb. er en indgang, som jeg forstår det.
Et output til efffektforst. vil typisk være på over 1 volt og kan derfor ikke bruges fra ex. tape out.
Men med lidt tilpasning kan det hentes fra din hovedtelefon udgang - alternativt direkte fra hjt. terminalerne, dette kræver min. en korrekt tilpasning af serie/parallelmodstande.

Ovenstående betyder jo så først et signal gn. hele forst. og derefter neddrosling - bedre var måske at hente fra drivere før udgangsdelen i stedet, men det kan andre meget bedre råde om herinde.
Foto af servoenheder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.