Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.
Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.
ralphandersen skrev:Har du flere end 2 pladespillerindgange på din forforstærker? Eller bruger du en omskifter?
Det har du helt ret i...jeg kunne osse købe en kontant i dag...pointen er bare at prisen er en noget anden end den var i 1985...det var dyrt dengang...men endog MEGET dyrere idag....ralphandersen skrev:Det er aldrig for sent at gældsætte sig
haflermicro skrev:Det har du helt ret i...jeg kunne osse købe en kontant i dag...pointen er bare at prisen er en noget anden end den var i 1985...det var dyrt dengang...men endog MEGET dyrere idag....ralphandersen skrev:Det er aldrig for sent at gældsætte sig
Og prisforkellen mellem en DQX500 og en RX var kun 1500 kr. ....ok så skulle der osse en armbase og en tonearm til RX'en...men alligevel...
kbekke skrev:Jeg synes, det er nogle både spændende og dristige valg, Louis har foretaget her. Det kan godt være, at det ikke er helt efter “Vintage-Håndbogen”, sådan at gå “forstærker-less” og i processen skaffe sig af med klassisk grej, som mange andre kun kan drømme om.
Men Louis har jo været der. Mere end så mange af os andre og det vidner i mine øjne om både mod og erfaring, at han tør sammensætte og præsentere et system efter sit eget hovede istedet for bare at “følge manualen”.
Uden at have hørt Louis’ setup hverken før eller efter kunne jeg godt forestille mig, at de ATC’ere fungerer mindst ligeså godt i det rum, som et par meget store JBL-højtalere. Uden at det i øvrigt behøver at sige noget om, hvorvidt den ene højtaler er “bedre” end den anden.
Samtidigt giver det at tage hele forstærker-højtaler problematikken ud af ligningen, mulighed for at give den fuld gas med at optimere selve afspilnings-delen af systemet.
Et område som jo på mange måder er betydeligt mere interessant og rummer langt flere muligheder end spørgsmålet om hvilken forstærker, man vælger til at drive sine højtalere med. Synes jeg.
Tak til Louis for at dele!
Brugere der læser dette forum: Elway og 13 gæster