Play On

Fundamentet for vores passion

Play On

Indlægaf Zig » søn 6. okt 2024 07:05

If music be the food of life.....

https://www.tiktok.com/@gaiamusiccollective
I bedring - én Rorschach ad gangen.
Brugeravatar
Zig

Lokalitet: Aarhus

Re: Play On

Indlægaf Fredmarantz » søn 6. okt 2024 09:39

Æhhh Zig, nu er jeg jo ikke ligefrem ekspert i Tiktok, men jeg har mere end almindelig svært ved at forbinde et link på Vintagehifi.dk til
Tiktok med en samling af, hvad jeg tror er musik. Mediet, som det kan afspilles på, er næppe vintage og " formatet," som du inviterer ind til, ligger, i hvert tilfælde i min bevidsthed, så langt fra min opfattelse af, hvad vi bør poste under dette emne at jeg jeg synes, at det bør slettes.
Ellers kunne vi alle vel bare linke til vores playlister på Spotify eller lægge hovedlinket til YouTube op.

Mon vi kan blive enige om dette?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Zig » søn 6. okt 2024 10:30

Ahhh Freddy. Det kan vi nok ikke blive enig om..... Jeg er helt med på, at TikTok er i det hele taget et fremmed element i vi gamle dinosaurers verden, og at det også kan være en udfordring at navigere igennem den. Men men men - den musik, som den side indeholder er efter min mening uovertruffen og umagen være at forcere de mange forhindringer. Så i det her tilfælde er det for mig at se, musikken, der taler.

Og så med fare for at ødelægge mit budskab, må min logiske hjerne også komme med nogle indvendinger mod dit argument.

1. Der er tit henvisninger til videoer på youtube her på siden. Det er efter min mening en udmærket måde at fremvise nye muligheder for vores musikalske fornøjelser. Og med lidt fiksfakserier kan det ovenikøbet høres igennem vores vintage anlæg. Ligeledes med tik-tok, der ikke bare er en teenage grille. Tik Tok er faktisk en stærkt benyttet våben i den aktuelle valgkamp i Amerika.
2. Og når jeg nu genlæser din kommentar, kommer jeg i tanke om, at du måske ikke kan have hørt denne fremragende kor-musik, som jeg henviste til.

Så lad os være "format-indifferent" men yderst interesseret i substansen.

Vh
Zig
Brugeravatar
Zig

Indlægaf spuncut » søn 6. okt 2024 10:52

Øl er øl hvad enten det kommer på fad, flaske eller dåse.
Jeg faldt lige over hende her:
https://www.youtube.com/watch?v=Awbv7HzQsA4
En fantastisk musikoplevelse jeg havde være foruden hvis jeg havde holdt mig til mine gamle plader.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Zig » søn 6. okt 2024 11:36

Det er lidt underligt, men jeg får associationer til Eroll Garner....
Kan varmt anbefale denne plade

Jazz_in_the_Garden.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Zig

Indlægaf Fredmarantz » søn 6. okt 2024 16:24

Ja- Zig :-)

I grunden er jeg, på trods af dinosaur-status, stadig ikke helt argument-resistent. Jeg forstår dit argument og kan for så vidt godt "købe" det :-)
Det var måske også bare måden, som det var stillet op på på linket, som stødte mig lidt rigeligt i morgenstunden.....
Vi lader det køre og ser hvordan det spænder af :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Tilbage til Musikken