Koret NABLA

Fundamentet for vores passion

Koret NABLA

Indlægaf Elway » tors 16. jan 2025 22:59

Dette indlæg kunne måske have ligget i "Hvad snurrer netop nu"-tråden, for det gør mit hovede...

Var i her iaften til kor-koncert i Vodskov Kirke nord for Aalborg. 20-25 meget dygtige sangere tryllebandt en propfyldt kirke. Min kollega Anders er 2. sopran i koret, men er desværre syg, så ham fik jeg ikke set/hørt.

NABLA er virkelig høj klasse - og sigter på at blive kendt uden for landets grænser. Det skal nok lykkes.

Så - er man til den menneskelige stemme - og hvem er ikke det - så kan NABLA anbefales. A cappella - med indslag af dybbas og beatbox. I ret komplekse arrangementer.

Der er desværre ikke så meget indhold at videregive her. Men der ligger da en enkelt YouTube video med Søren Huss' "Et hav af udstrakte hænder", som også blev sunget i aften. Og der var også Bob Dylan, Joni Mitchell, Adele, Guldimund, Coldplay på set-listen. Og en stærk "Dejlig er jorden" som ekstranummer.

https://www.youtube.com/watch?v=feHDy5D3IoQ
https://koretnabla.dk/

Musik er dejligt på anlægget, men skal også høres live af og til.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Re: Koret NABLA

Indlægaf Fredmarantz » tors 16. jan 2025 23:17

Elway skrev: Min kollega Anders er 2. sopran i koret, men er desværre syg, så ham fik jeg ikke set/hørt.

Enten er han en meget ung kollega eller også er han 2. tenor :p

Jeg elsker, når kor udvider det gængse billede af, hvad og hvordan kor normalt synger...

Der var vel en snert fra det gamle Basix? - eller det fornemme Ars Nova..?

Det er skønt at opleve disse velsyngende kor. Når det så udføres i akustisk levende lokaler (hvor det efter min mening altid bør udføres) - så er der netop ikke et øje tørt. Fantastisk lyd og store følelser.

Jeg forstår godt, hvis det har været en stærk oplevelse.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Elway » tors 16. jan 2025 23:32

Fredmarantz skrev:
Elway skrev: Min kollega Anders er 2. sopran i koret, men er desværre syg, så ham fik jeg ikke set/hørt.

Enten er han en meget ung kollega eller også er han 2. tenor :p

Jeg elsker, når kor udvider det gængse billede af, hvad og hvordan kor normalt synger...

Der var vel en snert fra det gamle Basix? - eller det fornemme Ars Nova..?

Det er skønt at opleve disse velsyngende kor. Når det så udføres i akustisk levende lokaler (hvor det efter min mening altid bør udføres) - så er der netop ikke et øje tørt. Fantastisk lyd og store følelser.

Jeg forstår godt, hvis det har været en stærk oplevelse.

Vh
Freddy

Jeg mener nu han sagde sopran, men ja, så er vi højt oppe :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf KlausM » fre 17. jan 2025 14:57

Sopran er en kvindestemme, den lyseste mandestemme er en kontratenor, svarende til at synge i falset (det der tidligere var kastratsangere)
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Tilbage til Musikken