Jeg har haft sådan en mono biografforstærker med EL34 rør stående i længere tid uden at få gjort noget ved den.
I følge http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... /Power.htm skulle det være værd at få den i brug.
Der er en tilsvarende til salg i Tyskland og min kom med et fint trækabinet hvor der er plads til to, så jeg kan måske endda få stereo.
Men først skal det jo tjekkes om den virker. Men skal den til en fagmand eller skal jeg selv lære noget her? Måske kan I hjælpe mig med at træffe beslutningen. Jeg byggede et kit sidste år og er rolig og omhyggelig når det slår mig, men jeg vil så nødigt ødelægge noget...
I følge Tube-classics.de er den oprindeligt til 100Vs drift med en 400 ohms udgang. Imidlertid har udgangstransformeren på sekundærsiden 4 spoler af 100 ohm, så den kan kobles som en 25 ohms udgang. Det tror jeg at der er gjort på denne forstærker. Når jeg måler DC modstanden på udgangen er den 29ohm. Hvad tænker I?
Der er et GZ34 ensretterrør med hvid getter. Er det dødt?
Jeg har en Vario, men har aldrig prøvet at "køre en forstærker op". Hvad gør man?