STAX Lambda (plastbøjle)?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

STAX Lambda (plastbøjle)?

Indlægaf Nilau » man 14. apr 2025 00:25

Kære allesammen…

Dette er et nødråb!

Jeg har været uheldig med mine gamle STAX Lambda Signature.
De lå på en stol - og jeg satte mig på stolen! Dette resulterede i at selve plastbøjlen knækkede.
Jeg har prøvet at reparere med bl.a krympeflex, men det går simpelthen ikke. Desværre.
Så jeg tænkte på, om én af jer skulle have noget liggende som jeg kunne bruge?
Selve bøjlen er den samme (bortset fra plastfarven) som der var på de første Lambda’er.
Dvs. Lambda, Lambda Pro og Lambda Signature. Serien kørte fra omkring 1979 til et stykke ind i 80’erne.
Måske én af jer har et sæt hvor en “højttaler” er defekt og derfor er placeret i en kasse på loftet?!
Det kan også være et funktionsdygtigt sæt af én af de tre ovennævnte modeller.
Men hovedbøjlen er hovedsagen…
Det er frygteligt at have et sæt dejlige hovedtelefoner, som bare ikke KAN monteres på hovedet. Uha…det er slemt.

Hvem kan hjælpe en lettere ulykkelig vintage-mand?
Måske kender I én anden vintage-mand som kunne tænkes at ligge inde med noget som jeg kan bruge?

Forårshilsner…
Niels L.
Østerbro, Kbh.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Nilau man 14. apr 2025 14:59, rettet i alt 1 gang.
Nilau

Lokalitet: København Ø.

Re: STAX Lambda (plastbøjle)?

Indlægaf Fredmarantz » man 14. apr 2025 01:20

argghh - det var sgisme noget skidt... :QQS:

Jeg kan desværre ikke hjælpe - men jeg håber, at en venlig sjæl her har noget brugbart. Jeg tog dog lige et kig på Ebay for at se, om sådan noget var "unobtainium" eller noget.., men i denne nedenstående søgning var der dog en del. Helt billigt bliver det dog ikke..

måske er der noget brugbart til netop din model?

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=st ... &_osacat=0

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Helikon » man 14. apr 2025 07:31

Har du billeder af det?
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Nilau » man 14. apr 2025 14:33

Fredmarantz skrev:argghh - det var sgisme noget skidt... :QQS:

Jeg kan desværre ikke hjælpe - men jeg håber, at en venlig sjæl her har noget brugbart. Jeg tog dog lige et kig på Ebay for at se, om sådan noget var "unobtainium" eller noget.., men i denne nedenstående søgning var der dog en del. Helt billigt bliver det dog ikke..

måske er der noget brugbart til netop din model?

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=st ... &_osacat=0

Vh
Freddy

Hej Freddy…
Tak for din besked.
De STAX-telefoner du linker til er nogle nyere varianter med helt anderledes bøjlesystem. Jeg er ude efter de “gamle”, som har et andet design.
Jeg vil prøve at indsætte et lille billede i mit oprindelige indlæg. Hvis jeg kan finde ud af det, altså!
Hvilket ét af de små faneblade, over skrivefeltet, skal jeg bruge for at komme til mit fotobibliotek på min iPad?

MVH.
Niels L.
Nilau

Indlægaf Fredmarantz » man 14. apr 2025 14:56

Ok, du skal først bruge muligheden "komplet skrivefelt". Derefter skal vælge (under skrivefeltet) upload af vedhæftede filer. Så kommer der forhåbentlig en mulighed for at vælge et billede fra dit fotobibliotek. Jeg kan ikke huske, om jeg har brugt iPad til dette. Jeg har normalt brugt PC. Håber det virker.

Dette kan du gøre, hvis du har muligheden for at redigere dit indledende indlæg. Det tror jeg du har. Ellers kan jeg hjælpe, hvis der går ged i det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Nilau » man 14. apr 2025 15:07

Hej alle…
Nu har jeg på forunderlig vis fået et billede vedhæftet min oprindelige meddelelse…
Billedet viser forholdsvis tydeligt hvilken type bøjle jeg leder efter. Det er bøjlen fra de tidligste Lambda-modeller.
(Lambda, Lambda Pro og Lambda Signature). De bruger alle samme bøjle og pins til selve øretelefonerne.

Det kunne VIRKELIG være skønt hvis et medlem i denne gruppe ligger inde med det. Jeg håber virkelig på det..!

I har jo mange ting i gemmerne, véd jeg…og forhåbentlig også en af disse ældre STAX-ting..?

Bedste hilsner…
Niels L.
Nilau

Indlægaf cdp » man 14. apr 2025 16:44

Hejsa
Måske rammer jeg et kraftigt modsvar, men er bruddet rent, er der måske en chance for at lime/svejse.
- Om så blot en midlertidig løsning...
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Nilau » man 14. apr 2025 17:07

cdp skrev:Hejsa
Måske rammer jeg et kraftigt modsvar, men er bruddet rent, er der måske en chance for at lime/svejse.

Hej cdp…
Der er mere end ét brud - beklageligvis. De er heller ikke rene. Jeg ser ingen mulighed for at redde “situationen” selv, eller med hjælp.
Har talt med én der arbejder med 3D-print… No chance! Æv!
Så, ingen “modsvar” herfra… ;-)
Mvh.
Niels L.
Nilau

Indlægaf cdp » man 14. apr 2025 17:20

Nilau skrev:

Hej cdp…
Der er mere end ét brud - beklageligvis. De er heller ikke rene. Jeg ser ingen mulighed for at redde “situationen” selv, eller med hjælp.
Mvh.
Niels L.

Øv igen - tænker plasttypen er både hård og måske en anelse forvitret, så...
Good luck.
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Nilau » man 14. apr 2025 17:40

cdp skrev:
Nilau skrev:

Hej cdp…
Mvh.
Niels L.

Øv igen - tænker plasttypen er både hård og måske en anelse forvitret, så...
Good luck.

Lige nøjagtig!
Jeg venter i spænding på om der kunne være én fra dette forum, der har et “head arc assembly” liggende. Eller en komplet, kasseret relevant model…? :-)

MVH.
Niels L.
Nilau

Tilbage til Andet vintage-udstyr