Jeg har "gået lodningerne efter" - ved simpelthen at udskifte dem alle, på MPX-boardet. Jeg er helt enig med dig i , at lodningerne egentlig ikke ser særlig betryggende ud. Foreløbig vælger jeg at lade de øvrige lodninger være som de er i apparatet, men i min febrilske fejlfinding på MPX-boardet følte jeg mig nærmest nødsaget til at udskifte disse.
Jeg har i dag haft nærmere lejlighed til at nærlytte tuneren - og jeg må sige, at den virkelig er vellydende og følsom. Jeg ville, hvis jeg ikke vidste noget om, at den bør have en komplet nyindstilling, tro, at den var helt på toppen. allerede nu virker og lyder den den
helt formidabel. Der er dog en lille negativ krølle omkring indstilling "muting level 1" , hvor mutingen åbenbart ikke rigtigt virker som tilsigtet, det indikatoren (muting 1) ikke lyser og ikke kan bringes til det (pæren er ikke defekt). Desuden virker "muting 1" nøjagtig på samme måde som "Muting 2", som burde dæmpe svagere signaler - men disse to forskellige indstillinger virker altså ens - som én, så der er noget i muting-kredsen, som ikke er ok, men det vil nok vise sig når den skal justeres helt ind.
Jeg har i aften, på et tidspunkt, hvor jeg ikke kunne nære mig længere, installeret tuneren i det matchende trækabinet (A-2), som jeg havde stående i NOS i original kasse - kun ventende på en T-100

.
og det ser bare helt fantastisk ud - den tuner - i trækasse er simpelthen enormt stor - det skal opleves. Jeg smider lige et billede ind af dette her på tråden i morgen.
Vh
Freddy