Ja, det er den rigtige (hvis den er ægte). Hvis det er en værdifuld type, kan man sagtens støde på falsknerier som Tube mania skriver.
Men en er ikke helt nok. Du skal nok købe en 10-stykker af hver, så du kan udmåle par. En NPN med Hfe 50 og en PNP med Hfe 160 er f.eks. ikke så smart...
Tube mania skrev:Godmorgen...må jeg byde ind på det? Hvis ikke så se bort fra indlægget...
Det må du vel altid - erfaring er en god ting

Jeg foreslår du skifter alle med dem her NPN: MJ15003=(2SD) PNP: MJ15004=(2SA)ft 2Mhz...... De er langsommere, men stadig rigeligt hurtige til formålet..det har slet ingen betydning. Køb dem gerne hos Mouser eller Digikey...de er kendte for at levere den ægte vare.
Der er osse dem her...MJ21193 (PNP) and MJ21194 (NPN) ft 4Mhz
De sidste passer bedre i hastighed - men de første passer bedre i Hfe. Hvad er så vigtigst? Det med hastigheden og lyden har jeg hørt mange steder - hurtigere transistorer giver bedre lyd. Men om det er noget folk bilder sig ind ved jeg ikke. Og man skal slevfølgelig ikke bare smide UHF transistorer ind alle vegne - så får man bare bygget sendere
Og Jesper, hvis du skal have noget fra Mouser (og ikke kan komme op på de 75€), skal jeg bestille ved dem om et par uger.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen