Alle elektronik hobby folk møder modstand når idé'erne skal testes...hvordan får man hurtigt lavet et print.? Spørgsmålet har været oppe på vintagehifi......kunne ikke finde tråden...
...fandt en bruger ved navn "MAX" som d. 27. nov. 2012, side 19 i tråden "Vintage status-opdatering" beskrev "strygejern" metoden....
For mere end 10 år siden købte jeg noget fotopapir som kunne gå i Samsung laserprinteren... den blanke side af foto papiret smeltede ikke fast på tromlen ... husker ikke papirtypen .... var det papir til en blækprinter??
...små sorte "dents" på foto er fejl fra printeren
.... et bud på noget billed-papir med glat overflade som kan bruges?....
Vh Kim
Printfremstilling i skuret/kælderen
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Jeg mener det er almindeligt papir der bruges i en laserprinter. Prøvede også med tusch på tegnepergament og belyse det direkte gennem pergamentet, det virkede også ok. Ellers på overhead folie, fordelen er at udlægget kan bruges igen
Mvh Niels
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- Max
- Lokalitet: 8700 Horsens
- Kontakt:
Hej Kim
Du kan læse artiklen her http://www.sandcastle.dk/artikler/Printfremstilling.pdf
I artiklen er der beskrevet flere forskellige typer der har været brugt, selv har jeg opgivet
strygejerns metoden, og gået over til at fræse mine print på en lille 3018 CNC maskine,
dels på grund af at man jo ikke skal ætse noget og så klare CNC maskinen også
bore arbejdet for en.
Jeg tror godt jeg kan finde noget af det oprindelige papir og sende til dig hvis
det har din interesse.
Mvh Max
Du kan læse artiklen her http://www.sandcastle.dk/artikler/Printfremstilling.pdf
I artiklen er der beskrevet flere forskellige typer der har været brugt, selv har jeg opgivet
strygejerns metoden, og gået over til at fræse mine print på en lille 3018 CNC maskine,
bore arbejdet for en.
Jeg tror godt jeg kan finde noget af det oprindelige papir og sende til dig hvis
det har din interesse.
Mvh Max
Mvh Max
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Hej MaxMax skrev: i går, 02:39 Hej Kim
bore arbejdet for en.
det har din interesse.
Mvh Max
Det var en fin beskrivelse af fremstillings metoden i din pdf, som du har brugt tid på at dele med andre....
Min kammerat som for år tilbage havde adgang til en komplet print prodution, eksperimenterer med at fjerne lak og emulsion med en laser, og første forsøg står meget skarpt....men før gerber-filerne kan oversættes til "laser sprog" kan der gå en tid.....
.... tak for dit gode tilbud om det oprindelige foto papir. Vi har allerede købt flere ark foto papir...men ikke Verbatim eller Epson glossy... hvis de to typer vi har ikke virker, vil jeg gerne have lov til at vende tilbage.
Mvh Kim