mashuro skrev:<snip>
OT: Kendte du ikke en der var ude efter et sæt TL 2520?
Kære Vintage HiFi-venner,
Jeg hedder Johan (- goddag!), og har lige registreret mig som bruger her på "vintagehifi.dk" af den simple grund, at jeg netop "tilfældigvis" ser, at mashuro forleden dag omtaler (Tandberg) TL 2520 på en sådan måde, at det hermed får mig til at spørge:
Kender nogen mon nogen, der har blot en enkelt TL 2520?Grunden til at jeg spørger, er, at jeg har et sæt TL 2520'ere (købt for mine fattige avisdreng-sparepenge en gang sidst i 70'erne, tror jeg, det må ha' været, som stadig er i brug sammen med min kære Huldra 10). Eftersom mine TL 2520'ere derfor er så gamle, har jeg for et par år siden, anbefalet af den kære "X-ray" (tak, Klavs!) fået bas(kant)ophængene i begge enheder udskiftet af "basrep.dk", men, ak, basrep.dk har desværre under operationen beskadiget forbindelsen mellem membranen og den "svingspolen" (eller hva' det nu hedder i fagsproget) i den ene enhed; altså spolen som hænger rundt om selve den permanente magnet. Denne skade gør, at min ene bashøjttaler (-enhed) desværre skratter, når der spilles dyb bas... quite annoying! Af den grund surfer jeg altså lidt rundt for at høre (se!), om man måske ku' heldig at finde en nogenlunde sund TL 2520 basenhed, evt. en hel højttaler med alle tre enheder, eller "worst case" et sæt TL 2520'ere, som kan tjene som erstatning eller donor.
Lad mig derfor venligst høre, om nogen her evt. har idéer eller forslag til hvorfra/hvorledes man evt. får fingre i en sund TL 2520 basenhed.
På forhånd tusind tak! :-)
PS: Jvfr.
Tandberg Specifications and Parts Lists Loudspeaker Systems og
Tandberg Loudspeaker Driver Listing er selve basenhederne i TL 2520 = HT 157 (Tandberg part no. 318888) som er
Peerless P825 WF men disse kan jeg desværre slet ikke finde ved at Google? Der er i øvrigt en masse andre Tandberg manualer etc. at finde på siden
http://sportsbil.com/tandberg/Venlig hilsen,
Johan
Østerbro
København
johan_granholm [at] yahoo [punktum] dk