Jeg har engang ejet en Tandberg TR 2075 reciever, i mine øjne topmodellen i 2000 serien, men fik udskiftningsfeber og den blev solgt sammen med andet vi ikke snakker om..
Efter at have været på omveje og smutveje er jeg nu havnet tilbage til et rent Tandberg setup.
En 2075 i den rigtige farve, palisander som matcher HT, blev indkøbt syd for grænsen.

Men som så meget andet af vores vintage grej anede jeg nok et eftersyn når den ankom.
Jeg havde allieret mig med X-ray som er meget dygtig til at kigge på teknik - han fik den over og jeg har fået lov til at låne hans "nøgne" 2075er.

Den er sjov at se på og faktisk ret flot på sin helt egen måde.
Lyden er der slet ikke noget at komme efter
Nååh men så blev der stillet en diagnose

Ikke et kønt syn og jeg sagde jo også at den lød lidt flad i det
Men det er der jo råd for , så nu er der sat nye lyttere i og jeg glæder mig til at genhøre min 2075.
Mht udskiftning af lyttere så fik jeg mulighed for at A-B lytte på 2 stk Sansui AU 555a da jeg lavde en byttehandle med r-l-b.
Den ene var renoveret med nye lyttere( var det Klaus der havde fixet det? ) og den anden var original inside-out.
Valget faldt dengang på den renoverede for den friske lyd tiltalte mig mere.
Med udskiftningen af lytterene i min 2075 håber jeg da på at det vil lyde som en vitamin indsprøjtning
Hvilke lyttere var det nu der kom i, X-ray.?