Tak :) du ved da vist en hel del om B&O

Ang. det med balancerede transformatorer: I de fleste af de diagrammer jeg har set til "moderne" mikrofon forforstærkere, bruger man ofte ikke-balancerede transformatorer (til de balancerede inputs), så det vil der for såvidt ikke være noget problem i.
At impedansomsætningen, i eksempelvis sådan en 973L48 transformer, måske er højere end det man normalt ville vælge til en mikrofon indgang er sådan set heller ikke noget problem: det handler bare om at designe det efterfølgende rørtrin så det passer.
Der hvor der kunne være noget er i frekvens"gangen" i en transformer der er beregnet til at omsætte et signal fra en pick-up og ikke en mikrofon......jeg tænker hvis man f.eks. specielt har designet transformeren til enten at dæmpe eller fremhæve f.eks. top eller bund i signalet.
Men selv det kan vise sig at være en fordel....der er ikke andre måder at finde ud af det på end ved at prøve det af.
Nu er lige netop B&O dele et nyt område for mig og du skriver at en sådan transformer er forholdsvis nem at finde; så hvis du har nogle forslag til hvor jeg skal søge, så sig endelig frem
Mvh
Gunnar
PS. har jeg i øvrigt ret i min formodning om at B&O fik deres transformere fra Jørgen Schou dengang ?