Det startede ihvertfald med noget blygummi (også kendt som bitumen) fra T-så-kører-det-for-dig-Hansen. -Billedet har vist været bragt før:

Men så skete der jo det, at der pludselig var udsalg på modellérvoks i Panduro og så så det sådan ud:

Modellérvoks er et fantastisk materiale. Det er sjovt og det er pærenemt - det er bare at starte fra en ende af og til sidst løber man enten tør for hulrum eller modellérvoks. Man skal selvfølgelig lige have øje for evt. bevægelige dele og så ikke være pivet med at det visuelle udtryk godt kan blive lidt psykedelisk.
Nu jeg havde gang i spøg og skæmt-kassen, "fiksede" jeg også lige det altid utætte leje. Det er den grå tingest midt i billedet. Hvis det skal være forskriftsmæssigt, skal man bruge Locktite. Men det havde jeg ikke. Til gengæld havde jeg noget pakningsgarn og tilhørende -pasta; altså det man bruger til vvs-arbejde. Jeg tror, det virker fint og man kan måske ligefrem også overbevise sig selv om at det "dæmper mikro-vibrationer fra lejet". Det aner jeg ikke om det gør, men jeg har læst værre vrøvl rundtomkring - og så var det gratis.
Fjedrene er endelig røget sig en tur og erstattet af de grå gummidutter fra Bauhaus, som jeg efterhånden sværger til. -Men alt det, var kun de indledende øvelser.
Jeg har længe gået og luret på det her med ARMEN! Der er jo bred enighed om at den originale Lenco L75-arm er noget skrammel. Jeg er ikke sikker på, at jeg er helt enig. Men det ku' være sjovt at prøve og nu havde jeg jo en donor stående:

Min gamle Pioneer PL-55D havde en arm, der viste sig at passe næsten perfekt. Ikke bare i længden og i det originale hul, men da den ikke har en integreret arm-lift, har jeg kunnet bibeholde Lenco'ens originale lift-funktion:

-En fin detalje og når jeg selv skal sige det, synes jeg faktisk, at det er ret fedt, at selvom min 100 kroner's dogme-Lenco nu er ret hårdt moddet, så fremstår den udadtil stadig som noget, der rent faktisk kunne have været til salg i en forretning i 1973.

Den spiller forresten også fint skulle jeg hilse og sige - mindst ligeså godt som før