Bent Egholm skrev:Vintage anlæg til min kære storebror....
Efter længere tids preparering er det lykkedes mig at overtale min kære broder til at få noget ordentligt lyd ind i sin stue:
Tandberg TR 200, jeg måtte smide 400,- efter den.
Tandberg TDC 310-2, en jeg havde på lager
Sony CDP XE 220, min gamle cd spille
Lenco L75, nok en lagerspilledåse
samt et par Eltax Millenium 2 vejs gulvhøjttalere. De spiller faktisk rimeligt godt. Jeg fik dem iøvrigt forærende.
Jeg mener han godt kan være det anlæg bekendt, ihertfald i forhold til den forvoksede Panasonic ghettoblaster han havde stående....et af de der sammenbyggede rædsler der forfra ligner separate enheder.
"Lagerspilledåse" - det udtryk har jeg godt nok aldrig hørt før

Jeg ved jo ikke, hvad Bent mener med det og jeg tror såmænd heller ikke, at det skal opfattes nedsættende. Men faktisk synes jeg, at netop L-75'eren
som standard fortjener mere anerkendelse, end man ofte ser udtrykt rundt omkring.
Vi kender ankepunkterne, plinten, toppladen, der vibrerer og ja - den arm ligner virkelig noget, der er løgn. Men det er jo faktisk en ret avanceret konstruktion, som kunne have været lavet meget enklere, så mon ikke der er en mening med galskaben?
Min oplevelse er i hvert fald, at når det hele først er tunet ordentligt ind med en god og passende pick-up, så er Lenco'en faktisk en ret kapabel formidler. Jeg synes, der er et flow eller naturligt drive over den måde, musikken afvikles på, som på en eller anden måde virker mere "organisk", end hvad jeg er vant til at høre fra DD'ere eller bæltedrevne pladespillere. Det kan sagtens bare være en form for selv-suggestion. Men uanset hvad, så er jeg faktisk ret glad for min egen lille "lagerspilledåse" og det håber jeg også, at Bent's bror bliver for sin