Hej Fred,
Ja jeg fik købt den men fik kort efter Influenza og har den sidste uges tid kæmpet med en flytning hvor det meste af hvad vi ejer har været pakket ned.
Jeg hentede den i Brønshøj hos en mand der havde købt den for mange år siden og kun har brugt den meget lidt og de sidste par år har den slet ikke været brugt. Han fortalte at ham han købte den af også fortalte at den havde stået stille i mange år. Så hvis det passer har den ikke været brugt ret meget. jeg ved ikke om det er skidt eller godt?
Den så ummiddelbar megt pæn ud kun en meget lille ridse på fronten og et lille stykke knækket plastic på den del hvor man skruer højtaler kabler fast, dog uden at påvirke fastspændingen.
Jeg lyttede selvfølgelig efter relæet der klikkede ind ca 1-2 sekunder efter start og der var lys i begge Vu metre.
Han havde tilsluttet den til hans søns små sattelit højtalere da han ville undgå at skille sit eget ad. Så der var næsten ingen bass men lyd kom der da ud. Så jeg skruede og drejede på de forskellige knap og der var ikke så meget som det mindste støj eller skrat ved nogen af knapperne. Så langt så godt. Men så lyttede jeg også efter om den spillede ensartet i begge sidder som Jeg blev rådet til og når jeg skiftede fra side til side med balance faderen så kunne jeg faktisk høre en forskel. Den ene side spillede med markant mindre diskant, dvs, Hi hats fx var meget lavere i den ene side (også når vi prøvede andre numre). Vi prøvede herefter også at bytte kanal på højtalerne og det gjorde at forskellen flyttede sig til den anden side hvilket udelukkede højtalerne.
Det skal lige siges at manden selv ikke umiddelbart kunne høre forskellen sagde han, min kæreste heller ikke men jeg har produceret musik i mere end 10 år og jeg var på inden måde i tvivl om at der var en forskel og at den var tydelig hørbar. Hertil skal det dog siges at det virkede som om at forskellen blev mindre jo længere tid forstærkeren stod tændt.
Han tilbød dog ingen rabat pga. dette så jeg endte med at købe den for den aftalte pris på 2500 som jeg kunne forstå også er en rimelig pris.
Da jeg kom hjem kunne jeg ikke teste den da hele vores hjem har været pakket ned pga flytning men jeg åbnede den for at se om noget lækkede. Så vidt jeg kan se er der intet der lækker men den er selvfølgelig støvet.
Jeg har derfor ikke hørt den spille rigtigt endnu da vi først er ved at pakke ud nu og kæresten ikke lige mener at højtalerne kommer i første række;)
Så jeg glæder mig til at slutte dem til forhåbentlig i weekenden og høre lyden på mine JBLere. Jeg vender herefter tilbage med en rapport om lyden og sikkert også spørgsmål til hvad jeg kan gøre.
Iøvrigt sagde ham jeg købte den af, at en han kendte havde fået en E202 efterset hos Audio Consult på Frederiksberg og de havde skifet alt nødvendigt for 1100,-
Kan i anbefale Audio Consult og lyder det realistisk med en servicering til 1100,-. Jeg syntes det lyder meget billigt.
Iøvrigt har jeg ganske rigtigt ikke kunne opstøve service manual på nettet til lige præcis den model her. Stort set alle andet kan skaffes på nær den her.. Mystisk!
Sidste spørgsmål: Hvad er "Three Martini Sound"? har forsøgt at google det men kunne ikke rigtigt blive klog på det.

Mvh
Lasse