Her kommer så min VintageHIFI-status-billeder mm.m tråd.
Ja det er vel gået en 2 års tid siden jeg fik min første Vintage forstærker, Accuphase E-303 unde kyndig og venlig vejledning af gode folk herinde fra

Siden da er der kommet mere til, det meste fra loppemarkeder, en smule fra auktioner. Lige pt. køber jeg hvad der virker interessant hvis prisen er lav og jeg ikke kan lade være. Det betyder at der langsomt er ved opstå stabler.

Pt. ser status således ud:
Stue TV setup. Tandberg TR 2075 spiller på TL3520 begge i flot mørk Rio Palisander. Der bliver ikke set meget TV i disse dage

Spiller pt.med nyrenoverede basenheder fra X-rays ekstra sæt TL3520 som jeg lånte og senere købte da jeg fandt ud af, at en af mine basenheder alligevel var uoriginal plus jeg havde et mindre uheld med en af X-rays nyrenoverede enheder

Og hvad med lyden? De lyder ganske enkelt helt exceptionelt lækkert. Jeg har nu lyttet intenst på dem et par uger og jeg er vild med lyden. Afgrundsdyb bas som en hvis Tante Berg skriver, og ja virkelig fed dyb bas men stadig lækket stramt. Tør slet ikke tænke på hvad storebrødrende TL5020 og Studio Monitors kan præstere. Lige nu er stillingen 4-2 ifht. JBL 4410 som er den højttaler jeg har haft de sidste 10 år og som jeg havde meget svært ved at forestille mig ville få bank af en norsk 70er højttaler. Bevares er de meget forskelligt placeret i rummet og derfor er det ikke en helt fair sammenligning endnu. Jeg har tænkt at lave en mere fair test en dag ved lejlighed - vender tilbage med status på den match.

Komboen med TR 20575 er veldokumenteret i en anden hifi legendarisk tråd og jeg er enig. Jeg glæder mig dog til at høre min TR2040 på dem også da den måske i virkeligheden er bedre dimensioneret til dem. Volume omkring kl 13 begynder at blive for voldsomt for dem med al den power fra 2075. Drømmer dermed stadig om et par studio moitors en dag da de skulle være den perfekte afbalancering af krafter, vellyd og udseende ifht TR 2075. A match made in heaven

Jeg er vist blevet godt indoktrineret af at have læst Tante Bergs Tandberg Setup tråd. Kan man blive andet

Lidt flere pics af herlighederne

Potentielt nye medlem af "The Cult of Tandberg"

Derudover er der:
Stue DJ setup
JBL 4410, Pioneer SA 9100, 2xTechnichs 1210, Rodec Mx 180, Pioneer CDJ 500,

Spisestue setup
Tandberg TR2040 - Tandberg TL 1520 - Tandberg TCD 310 Mk II

Arbejdsværelset/lageret:
En flaske god vintage port til den der gætter alt hifi på billedet her.

Der er iøvrigt 2 sæt hvide fasett højttalere på vej fra Holland. Disse skal placeres i henholdsvis soveværelse og køkken og fødes af TR 2075.

Fortsat god weekend

Lasse