Larsne har hjulpet mig med at få det fra Sønderborg til Midtjylland. Tusind tak for det. Han skal nomineres til årets vintagehifier, hvis sådan en konkurrence dukker op.
Cellehornet ses nederst til venstre på det flotte billede som D. Duck vist lagde op her ved en anden lejlighed.

Det kunne være sjovt at prøve det, f.eks. med min Bofa bas/fuldtone, som jeg skruede ned i spejdernes loppehal tidligere i år:

Men der skal jo deles, om ikke andet så for at beskytte diskanthornet, der i øvrigt iflg. D. Ducks dokumenteren her på forum, går helt ned til 1000 hz. Nu er delefiltre ikke noget jeg før har gjort i, og jeg er for doven til for alvor at læse op på det. Men jeg har jo jer, ikke sandt?.
Går jeg ind her (http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/) og skriver at diskanten er 4 ohm (det har jeg målt den til) og bassen 8 ohm (eller bedre 10 ohm som den måler) kan jeg se, at der skal en kondensator og en spole til. Spolen kan jeg vel undvære, hvis jeg er lige glad med om bassen skal skæres af opad?
Jeg har en kasse med delefilterkomponenter kunne vel godt finde nogle Jensen kondensatorer og prøve med. Er det sådan jeg gør?
PQR