OK, jeg kan fornemme en vis utålmodighed på de billige tilskuerpladser

Så jeg må vel til det.
I den ene ende har vi AV-afdelingen:

Og jeg skulle hilse at sige fra Markus på 5 år, at det var rart endelig at få en REALISTISK gengivelse af hvordan et frontalsammenstød med en bus lyder, når man spiller Paradise Burnout på PS3!
Kabinetterne er fra en bruger på Viborg-egnen. Enhederne er leveret via en anden bruger i det Sønderjyske. Og de helt fantastiskt velskabte supra-baffler er made in Svendborg.

Jeg takker for alle tre ting. Basgengivelsen er nu noget mere civiliseret med et sæt 6,5" enheder, som jo er det, kabinetterne er beregnet til. Og lytteindtrykket fra minihornene følger med, når Visaton-enhederne placeres i BIB-horn. En behagelig, men stadig detaljeret gengivelse uden aggressiv mellemtone. Men desværre også stadig uden den allersidste luft i toppen. Trofaste læsere vil erindre, at der blev monteret et sæt Peerless cone-diskanter i minihornene. Jeg havde et ekstra sæt liggende, som jeg vil eksperimentere lidt med.
F.eks. sådan her?

Det giver lidt, men ikke meget. Hvis jeg vipper dem, så enhederne peger fremad kommer der selvfølgelig mere diskant. En placering i nærheden af fuldtonen ville nok være mere korrekt, men jeg gider ikke lave huller i kabinetterne lige nu. Some other time. Lige nu skal der bare høres musik.
F.eks. på det analoge setup i den anden ende af atelieret:

Det er the late, great Chris Whitley, der synger om "Poison Girl" og "Dust Radio" på albummet "Living With The Law", men det er I jo nok ligeglade med.

De "oprindelige" Phillips-fuldtoner er tilbage i minihornene og jeg har bibeholdt Peerless-diskanterne. Det lyder faktisk ret fint. En smule mere "uldent" eller knap så stramt nedadtil end med Visaton BG-17. Men til "natjazz" o.lign. er det vist fint nok.
Signalkilden er også "ny": Technics SL-Q2 med ny Ortofon 2M Red. Ikke noget fancy, men absolut godkendt lyd til i alt 1000,- og så er det UDEN brum.

RIAA-delen er stadig den "Himmelske" og den har vi været omkring flere gange. Lige nu er det varianten med påskriften "E180F + 5956", der er i drift og den er også go'.

Men det skulle jo være full-blown rør, hvis det skulle være noget og her må jeg tilstå, at jeg har svigtet. Jeg blev svag et kort øjeblik og lod mig friste (som så ofte før).

Jeg håber, at nogen kan tilgive mig. Jeg kunne ikke lade være. Jeg vidste ikke hvad jeg gjorde:

Men jeg har altså købt de der Telewatter og jeg fortryder intet. De er smukke, de gløder og varmer og de lyder ret godt - og så har jeg det egentlig fint med at de bliver i vores lille Vintagehifi-familie...
Happy now, Leif?