Beomaster 8000

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Beomaster 8000

Indlægaf busborg » man 19. nov 2012 20:16

Beomaster trænger til HJÆLP :roll:

Den blinker i display, tænder og slukker og jeg kan ikke skrifte
til radio eller tape eller phone som om den hænger fast
og vis den forbliver tændt hænger display bare på det samme,
volume radio skala og alt andet ser ikke ud til at ikke få de sinaler
det skal have.Sker dog at der kan skiftes mellem tape, phone osv.
Måske nogen kender en i vores område Hedensted Vejle Horsens, der kan se på den og give en fast pris
i jyske penge på rep af den vis den kan laves. Hvilket jeg dog håber :thumbsup:
På forhånd tusind tak.

Mvh Busborg
busborg

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Hedensted

Re: Beomaster 8000

Indlægaf Allan. A » man 19. nov 2012 20:29

Hejsa.

Jeg vil mene den sagtens kan reddes. Du skal gøre op med dig selvom du vil ofre penge på den den, men kommer an på hvilken stand den er i kosmetisk. Det er som regel modstandene i CPU og display-printet der begynder at drille. I værste fald er det processoren den er gal med og så er der intet andet at gøre end at finde en anden hvor processoren virker og flytte den. Min Beomaster 8000 er gennemgribende total-renoveret med nye dioder i display´et, da de osse kan futte af efter 30 års brug. Mange gange kan det dog bare være kolde eller dårlige lodninger eller dårlige stik-forbindelser mellem processor-print og display-board.

Ham som har lavet hele mit anlæg i stand er rigtig dygtig, dog ved jeg at han er ved at trappe ned på nye kunder. Han bor i Elev ved Århus og vil ikke have sit navn ud offentligt, hvilket jeg vælger at respektere. Men jeg kontakter ham gerne med din fejlbeskrivelse og høre ham ad om du må få hans emailadresse.

Allan
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A

Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Indlægaf busborg » man 19. nov 2012 20:42

Hej Allan kosmetisk står den som ny et ældre ægtepar der har haft den
så den har stået stille ca 3 år fik jeg at vide da jeg hentede den.
Men du må godt undersøge om det kan lade sig gøre.
Ville jo godt ha den skiftet ud med den beomaster 6000 som jeg
bruger nu tror den ville passe godt til mine penta højtaler beocord 8000 beogram 8000.
Skal da lige nævne købsprisen 300 jyske penge.

Mvh Busborg
busborg

Lokalitet: Hedensted

Indlægaf Allan. A » man 19. nov 2012 20:47

Re:

Beomaster 8000 er en meget bedre radio/forstærker end Beomaster 6000 som er lillebroderen til den. Dog hvis det er Quad-modellen af 6000 fra 1973 er det dælme en fin radio :D

Nå men tilbage til emnet. Beomaster 8000 har meget mere potens i lyden og ikke mindst forstærkeren end lillebror 6000, der er meget tam i lyden, især når der skrues op så taber den pusten og dybden i lyden. Dette vil du ikke opleve med Beomaster 8000, den spiller rigtig godt og jeg kender flere som har kombineret den med et sæt Penta´er. Ellers må du en dag have fat i et M150.2 eller MS150.2 som lydmæssigt matcher BM8000 perfekt. Jeg har kontaktet min mekaniker og spurgt om lov til at give ham din mail og jeg vender tilbage i en privatbesked hurtigst muligt, der kan dog godt gå et par dage.

Prisen er rigtig fin, trods der skal kostes lidt kroner på den. Dog vil jeg lige nævne at ham som servicere mit 8000 anlæg er den eneste af 2 danskere som virkelig ved hvad han har med at gøre.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A

Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Indlægaf dela » tirs 22. jan 2013 02:01

Jeg har en Beomaster 8000 stående, som da jeg fik den havde en lignende fejl (manglende styring, underlig displayudlæsning). Det viste sig hurtigt, at regulatoren i +5V forsyningen til processoren var defekt, så den kun gav 3,5V ud. Så efter at have skiftet den (en ganske almindelig 7805), virkede den fint.

Et lidt forsinket svar, men hvis en anden skulle løbe ind i samme problem, kunne det måske hjælpe. For det er et dejligt apparat...
dela

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf vagnstaub » tirs 29. jan 2013 21:49

hej
Hvad er det for en model i kalder for quad modellen
hilsen vagn
vagnstaub

Indlægaf Cinemad » tirs 29. jan 2013 22:02

Hej Vagn

Det er Beomaster 6000 fra 1974, der kunne spille quadrofoni.
Det er den fine sag i forgrunden på billedet herunder:

Billede
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Tilbage til Vintage transistor-udstyr